عصر خودرو

به دلیل بالاتر بودن قیمت گاز مایع در کشورهای آسیایی؛

روسیه هم به بازار گاز مایع کشورهای آسیایی وارد میشود

عصر بازار- تعدادی از کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا همچون کره جنوبی با خط لوله به تولیدکنندگان گاز طبیعی متصل نیستند و به همین دلیل تنها راه این کشورها برای واردات گاز، خرید گاز مایع است. روسیه نیز قصد دارد با تولید گاز مایع به بازار این کشورها وارد شود.

روسیه هم به بازار گاز مایع کشورهای آسیایی وارد میشود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی، اولین محموله گاز مایع روسیه به مقصد کشور کره جنوبی هم اکنون در راه رسیدن به مقصد در حرکت است. این اولین گام روسیه برای ارسال محموله های گاز مایع به کشورهای آسیایی محسوب میشود. تا پیش از این روسیه تنها به کشور چین و از طریق خط لوله گاز صادر کرده بود.

    صادرات گاز مایع از طریق دریای شمالی به کشور کره جنوبی نشان از آن دارد که روسیه تصمیم گرفته است با صادرات گاز مایع به کشورهای آسیایی جایگاه خود را در بازار گاز جهانی ارتقاء دهد. علاوه بر این انتقال گاز مایع از طریق مسیر دریای شمال موجب کاهش 40 درصدی مسیر کشتی برای ارسال محموله های گاز مایع به کشورهای شرق آسیا میشود.

    در حال حاضر برخی از کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا همچون کره جنوبی با خط لوله به تولیدکنندگان گاز طبیعی متصل نیستند و به همین دلیل تنها راه این کشورها برای واردات گاز، خرید گاز مایع است.

    همین مسئله موجب شده است قیمت گاز مایع در بازار کشورهای آسیایی به مراتب از قیمت آن در دیگر قاره ها همچون قاره اروپا و قاره آمریکا بیشتر باشد. این مسئله به طور واضح نشان میدهد که چرا اغلب تولید کنندگان گاز مایع جهان همچون کشورهای قطر، آمریکا و نروژ بخش عمده گاز مایع خود را به کشورهای آسیایی صادر می نمایند.

    در حال حاضر روسیه بزرگترین صادرکننده گاز جهان محسوب می شود و گاز تولید خود را به بسیاری از کشورها از چین گرفته تا کشورهای غرب اروپا صادر می نماید.

    این درحالیست که یکی از شرکت های فعال در حوزه انرژی روسیه نیز در زمینه انتقال گاز مایع کشورهای اروپایی به کشورهای آسیایی وارد شده است. ورود به حوزه ترانزیت انرژی میتواند گام جدید روسیه برای اثرگذاری بیشتر بر بازار گاز جهانی، خصوصا بازار گاز مایع باشد. در حال حاضر سهم روسیه از ترانزیت گاز در جهان در حدود 4 درصد است ولی این سهم به مرور زمان در حال افزایش است.

    برچسب ها