عصر خودرو

دکتر شاپور محمدی:

به دنبال کاهش مالیات معاملات بازار سرمایه هستیم

عصر بازار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تعامل با سازمان امور مالیاتی برای کاهش سهم بازار سرمایه از مالیات خبر داد و عنوان کرد: به دنبال کاهش مالیات معاملات در بازار سرمایه هستیم.

به دنبال کاهش مالیات معاملات بازار سرمایه هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سازمان امور مالیاتی برای لغو مالیات معاملات زیان ده چراغ سبز نشان داده است و به رونق قریب الوقوع بازار سرمایه امیدواریم.

    دکتر محمدی عنوان کرد:  سازمان بورس معتقد است مالیاتی که از سهامداران اخذ می شود زیاد است و باید میزان آن کاهش پیدا کند.

    دکتر محمدی با بیان اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار با جدیت به دنبال کاهش نرخ های مالیاتی در معاملات سهام است، گفت: قرار است مالیات، فقط به معاملات سود ده تعلق گیرد و افرادی که در خرید سهام ضرر کرده باشند، به زودی از مالیات معاف شوند.

    سخنگوی سازمان بورس با تاکید بر اینکه این سازمان در تعامل با سازمان امور مالیاتی به دنبال حذف مالیات از سهام زیان ده است، افزود: زمانی که مالیات را از زیان حذف کنیم تنها بخش سود مشمول آن می شود و میزان آن در مجموع کاهش خواهد داشت.

    وی افزود: معتقدیم نرخ مالیات باید بر اساس تجربیات جهانی و بر اساس عرف بازارهای سرمایه در دنیا اخذ شود و بر اساس این رویکرد میزان فعلی (نیم درصد) نیز باید کاهش پیدا کند.

    برچسب ها