عصر خودرو

رشد طوفانی فایرا، شاخص را سبز پوش کرد

عصر بازار- امروز سه شنبه ۲۴ مرداد ۹۶، شاخص کل تحت تاثیر معاملات برخی نمادها به ویژه جهش قیمتی فایرا، سبز پوش به معاملات خود پایان داد.

رشد طوفانی فایرا، شاخص را سبز پوش کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،طی معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد 37 واحدی در ارتفاع 81 هزار و 696 واحد ایستاد، مابقی شاخص های منتخب نیز به جز شاخص بازار اول که افت 57 واحدی ثبت کرد، سبزپوش بودند.
    امروز نماد معاملاتی شرکت آلومینیوم ایران که از سوم آبان ماه سال 94 متوقف شده بود، با جهش فوق العاده 168 درصدی به گردونه معاملات بازگشت، لذا فایرا به تنهایی توانست 73 واحد تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس بگذارد، از طرفی سه نماد پترول، تاپیکو و شتران نیز امروز جمعا  با71 واحد تاثیر مثبت روی شاخص، درخشیدند.
    در مقابل، رانفور با 58 واحد، فولاد 41.8 واحد و حکشتی با 35 واحد تاثیر منفی روی شاخص کل بورس ملنع رشد بیشتر آن شدند.
    در این روز  همچنین سهامداران تعداد 703 میلیون و 804 هزار اوراق بهادار بورسی به ارزش معاملاتی 1,395 میلیارد ریال در 46 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    همانطور که اشاره شد صدر نشینی بازار امروز با بیشترین رشد قیمت پایانی به نماد فایرا اختصاص داشت، پس از آن نمادهای شلعاب، خموتور، غشصفا، خزر، شنفت و پترول در حوالی 5 درصد مثبت جزو سبزترینهای بازار بودند.
    این درحالی بود که نماد سمازن با افت 7.8 درصدی در انتهای جدول معاملات نشست و پس از آن نمادهای بکاب، کترام، شکلر، قلرست، کهمدا و پتایر در حاشیه 4 درصد منفی جزو سرخ پوش ترینها بودند.
    از برترین گروه‌های صنعت امروز سه گروه شیمیایی، فلزات و خودرو بود که به دلیل بیشترین حجم معاملات در صدر جدول نشسته بودند.
    امروز علاوه بر فایرا، شاهد بازگشایی نماد لسرما نیز بودیم،  این نماد پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی-عمومی عادی به طور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضاء هیئت مدیره بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی معامله شد ولی کشف قیمت نشد.
    از طرفی نماد معاملاتی شپدیس جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شد.
    در پااین معاملات امروز نماد خاهن با 6.8 میلیارد تومان ارزش معاملاتی و نماد پترول با 55 میلیون حجم، بیشترین حجم و ارزش معاملات را در بین نمادهای بورسی به خود تخصیص دادند.

    برچسب ها