عصر خودرو

افتتاح پروژه کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه

عصر بازار- کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه با ظرفیت تولیدی ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال به زودی افتتاح می‌شود.

افتتاح پروژه کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه، با هدف تولید خوراک کارخانجات فولاد، گندله حاصل از سنگ آهن را از طریق عملیات احیا و با روش تکنولوژی پِرِد (PERED) که یک روش ایرانی است، به آهن اسفنجی تبدیل می‌نماید.

    این پروژه که توسط موسسه عاشورای گروه تخصصی کربلا به صورت «مهندسی، تأمین کالا و ساخت»  (EPC) در شهرستان میانه آذربایجان شرقی اجرا شده است کمک می‌کند تا زنجیره تولید فولاد کشور که در سال‌های گذشته با مشکل مواجه بود به سمت توازن پیش برود.

    کارفرمای این پروژه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) است که با هماهنگی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و تأیید مشاور زمینه تأمین کالای مورد نیاز این کارخانه را از طریق شرکت‌های داخلی فراهم نمود که این امر باعث جلوگیری از خروج ارز و اشتغال‌زایی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شد.

    در طول اجرای این طرح، برای حدود 300 نفر به طور مستقیم و حدود 800 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است که بعد از افتتاح آن، برای 500 نفر به طور مستقیم و 1500 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌ پایدار ایجاد خواهد شد.

    در اجرای قسمت‌های مختلف این پروژه از جمله سیویل و ساخت تجهیزات سعی شد، با ایجاد کارگاه‌های ساخت و تجهیز و آماده‌سازی از توانمندی نیروهای بومی و کارگاه‌های منطقه استفاده شود.
    شایان ذکر است در راستای اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و شکل‌گیری اقتصادی متکی بر توان داخلی، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) انجام فعالیت‌های معدنی در حوزه‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری را در دستور کار خود قرار داده است.

    از اهم پروژه‌ها در حوزه اکتشاف می‌توان به اجرای عملیات حفاری اکتشافی در معادن طبس، گل‌گهر، سونگون و مس پروفیری در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور و در حوزه استخراج به استخراج و حمل سنگ بوکسیت جاجرم و سنگ آهن گل‌گهر و در حوزه صنایع معدنی به احداث کارخانه تغلیظ مس سونگون، کارخانه تولید آهن اسفنجی میانه و بافت اشاره نمود.

    برچسب ها