عصر خودرو

وام ۶۰ میلیون تومانی به فرابورس ابلاغ نشده است

بازگشایی نماد معاملاتی اوراق حق تقدم تسهیلات مهر ۹۴

عصر بازار: نماد معاملاتی حق تقدم استفاده از تسهیلات خرید مسکن مهر ماه ۹۴ فردا دوشنبه از سوی فرابورس بازگشایی خواهد شد، ولی هنوز تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن ابلاغ نشده است.

بازگشایی نماد معاملاتی اوراق حق تقدم تسهیلات مهر ۹۴
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شرکت فرابورس اعلام کرد: نماد معاملاتی حق تقدم استفاده از تسهیلات خرید مسکن در مهر ماه 94 فردا دوشنبه در نماد معاملاتی " تسه94071" بازگشایی و آماده انجام معامله است.

    اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات خرید مسکن به طور خودکار از سوی بانک مسکن در ابتدای هر ماه در بازار ابزارهای نوین فرابورس معرفی و بازگشایی می‌شوند.

    مکانیزم بازگشایی نماد معاملاتی این اوراق به گونه ای است که نماد معاملاتی ماه قبل در اولین روز ماه بعدی بازگشایی و مورد معامله قرار می گیرد. در عین حال 15 هر ماه آندسته از اوراقی که دوره اعتبار دو ساله آنها به پایان رسیده از سوی ناظر بازار متوقف می شود.

    مدیر روابط عمومی فرابورس درباره آخرین اقدام ها درباره دریافت وام 60 میلیون تومانی خرید مسکن اعلام کرد: برای دریافت این تسهیلات هنوز هیچ مصوبه ای از سوی بانک مرکزی به بانک مسکن ابلاغ نشده و بر این اساس هیچ آگهی و یا ابلاغیه ای از سوی بانک مسکن به فرابورس اعلام نشده است.

    بنی اسدی در برابر پرسشی مبنی بر اینکه چه اقدام هایی برای جلوگیری از انگیزه های سفته بازی پس از افزایش مبلغ دریافت تسهیلات بر روی این اوراق در فرابورس صورت گرفته، عنوان کرد: در حال حاضر با ایجاد محدودیت های دو ماهه فروش بر روی اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن تا حد زیادی باعث کمک به سرمایه گذاران حقیقی این اوراق در زمینه خرید مسکن شده، اما با این حال نمی توان نوسانی شدن قیمت این اوراق را انکار کرد.

    وی با اشاره به مدت اعتبار اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در فرابورس ، گفت: مدت اعتبار این اوراق فقط تا دو سال از زمان بازگشایی هر نماد معاملاتی در فرابورس است که که پس از اتمام دوره تعیین شده، دارنده اوراق فرصت خواهد داشت تا قبل از پانزدهم ماه بعد برای دریافت تسهیلات از بانک مسکن استفاده کند، در غیر این صورت اوراق مذکور برای همیشه بی اعتبار خواهد بود.

    بنی اسدی گفت: در جدیدترین رویدادها به زودی اعتبار اوراق حق تقدم تسهیلات خرید مسکن برای آبانماه 92 به پایان می رسد و دارندگان این اوراق باید قبل از پایان دوره اعتبار نسبت به استفاده برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها