عصر خودرو

معاون زنگنه عنوان کرد:

اوکراین، زمینه‌ساز صادرات محصولات پتروشیمی ایران به اروپا

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، با اشاره به نزدیکی اوکراین به بازارهای اروپایی، گفت: این کشور می تواند زمینه لازم را برای صادرات محصولات پتروشیمی ایران به اروپا فراهم کند.

اوکراین، زمینه‌ساز صادرات محصولات پتروشیمی ایران به اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مرضیه شاهدایی پس از دیدار با سرگی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در ایران گفت: این جلسه پیرو امضای تفاهم‌نامه مشترک ایران و اوکراین که یکی از موارد آن، همکاری 2 کشور در زمینه انرژی و صنعت پتروشیمی است، برگزار شد.

    وی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران اوکراینی در ایران به صورت همکاری مشترک را از محورهای مذاکره اعلام کرد و افزود: ایجاد هاب صادراتی محصولات پتروشیمی ایران به اروپا در اوکراین، گسترش دانش فنی میان 2 کشور و بررسی محصولات پالایشگاهی اوکراین به عنوان خوراک پتروشیمی به منظور ایجاد صنعت پتروشیمی در این کشور نیز، از دیگر زمینه‌های همکاری مطرح شده در این دیدار بود.

    این مقام مسئول با اشاره به آشنایی اوکراین با بازارهای اروپایی، تصریح کرد: محصولات پتروشیمی ایران می تواند به حالت سوآپ به اروپا صادر شود و یا اوکراین زمینه را برای صادرات مستقیم محصولات پتروشیمی ایران به اروپا ایجاد کند.

    وی با اشاره به این که اوکراین از لحاظ ذخایر نفت و گاز فقیر است، افزود:  این کشور تنها سه پالایشگاه نفت دارد که خوراک آن از روسیه تامین می‌شود.

    معاون وزیر نفت با بیان این که اوکراینی‌ها مصرف کننده محصولات پتروشیمی هستند، تصریح کرد: سفیر این کشور گفته است که پس از اجرایی شدن برجام، رابطه تجاری 2 کشور و به دنبال آن واردات محصولات پتروشیمی ایران به اوکراین گسترش خیره‌کننده ای داشته است.

    شاهدایی، اوکراین را یکی از بازارهای شرکت‌های پتروشیمی ایران دانست و گفت: صادرات محصولات پتروشیمی کشور در 6 ماه نخست سال 2017، رشد 70 درصدی نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

    برچسب ها