عصر خودرو

افزایش صدور کد معاملاتی اسناد خزانه در بازار سرمایه

عصر بازار- معاونت عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی از افزایش صدور کدهای معاملاتی اسناد خزانه اسلامی در بازار سرمایه خبر داد.

افزایش صدور کد معاملاتی اسناد خزانه در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ،شرکت سپرده گذاری مرکزی تیرماه امسال تعداد 1334 کد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی صادر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد حدود سه برابری در صدور این کدها در بازار سرمایه بودیم.

    اسناد خزانه اسلامی، اوراق بهادار با نامی است که دولت به منظور تصفیه بدهی‌های خود بابت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با قیمت اسمی و سررسید معین به طلبکاران غیردولتی واگذار می‌کند.

    اسناد خزانه توسط دولت به رقمی کمتر از قیمت اسمی به خریداران فروخته شده و از منابع مالی حاصل از فروش، بدهی‌های دولت پرداخت می‌شود اما به دلیل اشکالات فقهی وارد بر این روش، دولت جمهوری اسلامی ایران، این اوراق را صادر و به شکل مستقیم به طلبکاران غیر دولتی واگذار می‌کند. دارنده اوراق درصورت نیاز به وجه نقد، این اوراق را در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران به فروش می‌رساند.

    نخستین اسناد خزانه اسلامی در حجم 400 هزار برگه مهرماه سال 1394 در فرابورس عرضه شد که شرکت سپرده گذاری مسئولیت صدور کد و تسویه این اسناد را برعهده داشت.

    سمات در ماه های اخیر در راستای تسهیل در معاملات اسناد خزانه اسلامی، صدور کد این اسناد را افزایش داده است تا روند عرضه و معاملات در این بخش افزایش یابد.

    علاقه مندان می توانند برای مشاهده آمار تفکیکی صدور کدهای معاملاتی اسناد خزانه اسلامی اینجا را کلیک کنند.

    برچسب ها