عصر خودرو

افزایش ۳۰ درصدی مبادلات استان لیائونینگ چین و ایران

عصر بازار- معاون رئیس بخش بازرگانی استان لیائونینگ چین با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی حجم مبادلات این استان و ایران، گفت: استان لیائونینگ چین صنعتی بوده و دارای پتانسیل هایی است که می تواند در زمینه های نفت، پتروشیمی، صنایع سنگین، اتوماسیون، کشتی‌سازی، تجارت الکترونیک و بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله آبزیان، با ایران همکاری‌های تجاری داشته باشد.

افزایش ۳۰ درصدی مبادلات استان لیائونینگ چین و ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «وانگ جینگ مینگ» در دیدار با «محمدرضا مودودی» معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر علاقمندی شرکت‌های چینی به برقراری ارتباط و انجام مذاکره با طرف ایرانی، اظهار داشت: برگزاری مذاکرات و آشنایی با ظرفیت‌های حوزه فعالیت شرکت‌ها، زمینه توسعه را برای هر دو طرف چینی و ایرانی فراهم خواهد کرد.
    «محمدرضا موددی» معاون توسعه صادرات کالا و خدمات با اشاره به اینکه چین از شرکای تجاری ایران است، گفت: چین جهش‌های خوبی در حوزه تجارت خارجی داشته است، همچنین حجم بالای تجارت چین با دنیا نشانگر زیرساخت‌های حرفه‌ای و منسجم است.
    وی افزود: برای توسعه روابط تجاری میان ایران و چین زمینه‌های بسیاری وجود دارد و تجار ایرانی نیز مایل به استفاده از تجارب چین در زمینه‌های مختلف تجاری هستند.
    گفتنی است در دیدار هیات زیرساخت الکترونیک استان لیائونینگ چین، با معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، زمینه‌های همکاری هرچه بیشتر طرفین مورد بررسی قرار گرفت.
    استان لیائونینگ چین، با 2000 کیلومتر خط ساحلی و 6 بندر، یک میلیون متر مربع را به مناطق آزاد اختصاص داده است.
    به گزارش ایرنا در شش ماهه اول سال گذشته میزان مبادلات تجاری دو کشور 14 میلیارد دلار بوده و صادرات ایران به چین طی شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 2.5 میلیارد و واردات از چین نیز 1.38 میلیارد دلار افزایش داشته است.
    طی شش ماهه امسال مجموع صادرات کشورمان به چین از لحاظ وزنی بالغ بر 29.3 میلیون تن شده است که بیش از 3.8 میلیون تن افزایش نشان می دهد. این رقم در مدت مشابه در سال گذشته 25.55 میلیون تن بوده است.

    برچسب ها