عصر خودرو

بعد از آمریکا، اتحادیه اروپا هم وارد عمل شد

اتحادیه اروپا ۳۰ درصد مالیات اضافه از واردات فولاد چینی میگیرد

عصر بازار- مسئولین اتحادیه اروپا برای کمک به تولید کنندگان داخلی در فضای رقابت با فولاد چین چاره ای جز ایجاد محدودیت در برابر واردات گسترده فولاد از چین ندارند و در غیر اینصورت تولید فولاد در بیش از ۱۵ کشور اروپایی با مشکلات جدی مواجه می گردد.

اتحادیه اروپا ۳۰ درصد مالیات اضافه از واردات فولاد چینی میگیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ، اتحادیه اروپا نیز بعد از اقدام ترامپ در ایجاد محدودیت بر واردات برخی محصولات چینی، وارد عمل شده و با هدف حمایت از تولیدات داخلی در مقابل واردات چینی مالیات 28.5 درصدی بر واردات فولاد چین اخذ میکند.

    طبق اعلام مسئولین اتحادیه اروپا، این اتحادیه بعد از انجام یک تحقیق گسترده در زمینه ارتباط شرکت های تولیدکننده و صادرکننده فولاد چین به این نتیجه رسیده که صادرات فولاد چین به طور گسترده ای از حمایت دولتی استفاده میکند و در نتیجه بر واردات فولاد چین مالیات اضافه تری وضع نموده است.

    این در حالیست که سال گذشته میلادی میزان واردات فولاد اتحادیه اروپا از کشور چین بیش از 45 درصد افزایش یافته و در این سال فولاد چین 51 درصد از کل واردات اتحادیه اروپا به خود اختصاص داده بود.

    کارشناسان اتحادیه اروپا معتقدند وضع مالیات اضافه تر بر واردات فولاد چین به اتحادیه اروپا، به طور مؤثری بر رقابت پذیری قیمتی فولاد چین در بازار کشورهای اروپایی مؤثر است. بنابراین این اقدام اتحادیه اروپا به افزایش تولیدات داخلی و کاهش میزان واردات منجر خواهد شد.

    از طرف دیگر مسئولین اتحادیه اروپا گفته اند برای کمک به تولید کنندگان داخلی در فضای رقابت با فولاد چین چاره ای جز ایجاد محدودیت در برابر واردات گسترده فولاد از چین ندارند و در غیر اینصورت تولید فولاد در بیش از 15 کشور اروپایی با مشکلات جدی مواجه می گردد.

    با اینحال این اولین بار نیست که اتحادیه اروپا به بهانه حمایت دولتی چین از شرکت های تولیدی و صادراتی خود اقدام به وضع محدودیت های وارداتی از چین می نماید.

    در حال حاضر کشور چین بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان است و به تنهایی بیش از نیمی از کل فولاد مصرفی جهان را تولید میکند و تولیدات ارزان قیمت چینی توانسته اند بخش قابل توجهی از بازارهای جهانی را به تسخیر خود درآورند.

    برچسب ها