عصر خودرو

نتایج طرح مطالعاتی میدان چنگوله توسط ۳ شرکت بین‌المللی ارائه شد

عصر بازار- پس از گذشت دو روز از ارائه نتایج طرح مطالعاتی میدان چنگوله توسط شرکت DNO اتریش، گازپروم و PTTEP تایلند نیز نتایج طرح مطالعاتی چنگوله را ارائه کردند.

نتایج طرح مطالعاتی میدان چنگوله توسط ۳ شرکت بین‌المللی ارائه شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بررسی فنی گزارش های این سه شرکت در سطح شرکت ملی نفت ایران، با همراهی تیم فنی شرکت مهندسی و توسعه نفت به زودی انجام  و بعد از بررسی مذاکرات، در مورد مناقصه این میدان مشترک در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی تصمیم گیری خواهد شد.

    شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم‎نفت روسیه در 23آذرماه سال 1395 و شرکت ملی نفت ایران و شرکت نروژی دی‎ان‎او (DNO)، در 26 آبان‌ماه سال 1395، تفاهم‎‌نامه همکاری امضا کردند که بر اساس آن مطالعه میدان نفتی چنگوله به این شرکت روسی و نروژی  سپرده شد.

    بر اساس این گزارش، میدان مشترک نفتی چنگوله با هدف حفاری 19 حلقه چاه، پس از برگزاری مناقصات کار خود را آغاز خواهد کرد که در 2 فاز پیش بینی شده است، در فاز اول 6 حلقه چاه  در قالب طرح تولید زودهنگام با هدف تولید 15 هزار بشکه نفت در روز به مدت 36 ماه از آغاز فعالیت و در فاز دوم توسعه با 13 حلقه چاه و روزانه 35 هزار بشکه نفت در روز که جمعاً 50 هزار بشکه نفت در روز از این میدان مشترک نفتی استخراج خواهد شد.

    میدان نفتی چنگوله در استان ایلام در 50 کیلومتری جنوب شرقی شهر مهران و در فاصله 10 تا 15 کیلومتری خط مرزی ایران و عراق(از طرف غرب و شمال غرب) و در حاشیه شمالی فروافتادگی دزفول و مابین میادین نفتی دهلران و آذر قرار دارد که با توجه به محرز بودن ارتباط ساختمانی این میدان با میدان آذر، چنگوله در چارچوب واگذاری عملیات توسعه از طریق قراردادهای جدید نفتی در اولویت قرار گرفته است.

    برچسب ها