عصر خودرو

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

عصر بازار- نفت روز دوشنبه تحت تاثیر کندی رشد فعالیت پالایش چین که تردید نسبت به دورنمای تقاضای نفت این کشور را برانگیخت و همچنین افزایش تولید نفت شیل آمریکا، کاهش یافت.

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با 0.2 درصد یا 10 سنت کاهش به 52 دلار در هر بشکه رسید.

    نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز 0.1 درصد یا 4 سنت کاهش یافت و در 48.78 دلار در هر بشکه ایستاد.

    اطلاعات منتشر شده از اداره ملی آمار چین روز دوشنبه نشان داد که پالایشگاه‌های نفت چین در ژوئیه به میزان 45.5 میلیون تن یا 10.71 میلیون بشکه نفت در روز پالایش و فرآوری کرده‌اند که 0.4 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

    طبق محاسبات رویترز بر اساس آمارهای رسمی، این پایین‌ترین میزان روزانه از سپتامبر سال 2016 بشمار می‌رود.

    با وجود احتمال کندی رشد تقاضا در چین، آژانس بین المللی انرژی روز جمعه اعلام کرد که انتظار می‌رود تقاضای نفت در سال 2017 نسبت به برآوردهای قبلی که 1.4 میلیون بشکه در روز بود، به 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

    اما در مجموع می‌توان گفت که با توجه به حجم بالای تولید، اشباع عرضه جهانی همچنان در بازار نفت باقی بماند. طبق پیش‌بینی‌ها، تولید نفت شیل در بزرگترین میدان نفتی ایالات متحده آمریکا تا دسامبر سال جاری به میزان 300 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

    شرکت‌های انرژی در آمریکا برای دومین بار در سه هفته اخیر، به شمار دکل‌های حفاری اضافه کردند که البته سرعت اضافه شدن این دکل‌ها در ماه های اخیر آهسته شده است.

    طبق گزارش گروه صنعت انرژی بیکر هیوز در روز جمعه، شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته منتهی به 11 اوت، سه حلقه افزایش یافت و به 768 حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال 2015 به این طرف بوده است.

    برچسب ها