عصر خودرو

رکورد شکنی تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه

عصر بازار- رکورد شکنی تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه (تیر- مرداد)، افزایش ۲۸ درصدی درآمد نفتی عربستان، اختلال در تولید نفت لیبی و کاهش فعالیت پالایشگاه های چین به کمترین میزان در ۱۰ ماه اخیر، مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته است.

رکورد شکنی تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ،آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: تولید نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) سال 2017 میلادی با230 هزار بشکه افزایش به 32 میلیون و 840 هزار بشکه در روز رسید که سبب شد میزان پایبندی ها به توافق کاهش تولید از 77 درصد به 75 درصد در مقطع یادشده کاهش یابد.
    بازسازی زیرساخت‌های تولید نفت لیبی، مهمترین عامل در افزایش چشمگیر تولید نفت اوپک بوده است. لیبی و نیجریه دو عضو اوپک هستند که از توافق جهانی کاهش تولید نفت مستثنی شده اند.

    افزایش 28 درصدی درآمد نفتی عربستان
    به گزارش رویترز، وزارت امور مالی عربستان اعلام کرد؛ در پی رشد اخیر قیمت های جهانی نفت، درآمدهای نفتی این کشور در سه ماه دوم 2017 میلادی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 28 درصد افزایش یافت.
    بر اساس اعلام این وزارتخانه درآمدهای نفتی این کشور در مقطع یاد شده به 27 میلیارد دلار رسید که سبب کاهش کسری بودجه شد.

    تولید نفت لیبی مختل شد
    به گزارش بلومبرگ، در پی متوقف شدن فعالیت کارگران تاسیسات نفتی شراره، بزرگ ترین میدان نفتی لیبی عضو سازمان اوپک، به دلایل امنیتی برداشت از این میدان دیروز (یکشنبه 22 مرداد) با بیش از 30 درصد کاهش به 200 هزار بشکه در روز رسید.
    این در حالی است که تولید این میدان در هفته پیش 300 هزار بشکه در روز بوده است.

    کویت نخستین کشور خاورمیانه در استخراج شیمیایی نفت
    روزنامه نشنال به نقل از شرکت دولتی نفت کویت گزارش داد، این کشور، نخستین کشور منطقه خاورمیانه است که با تزریق مواد شیمیایی (سورفکتنت) داخل ذخایر نفتی می کوشد نفت سنگین تری استخراج کند.
    این پروژه هزینه بر که در شمال کویت عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، در حال عملیاتی شدن است، به قصد توسعه و ارتقای ذخایر نفتی این کشور انجام می شود.
    البته مواقعی مورد استفاده است که روش‌های متعارف برداشت نفت مانند شکست هیدرولیکی و استفاده از اسید برای به دست آوردن نتایج دلخواه در استخراج نفت جواب نمی دهد.

    کاهش فعالیت پالایشگاه های چین به کمترین میزان در 10 ماه اخیر
    به گزارش رویترز، آمارهای رسمی حاکی است که پالایشگاه های چین در ماه ژوئیه 2017 در پی افزایش سطح ذخایر سوخت در این کشور، تنها 45 میلیون و 500 هزار تن معادل 10 میلیون و 710 میلیون بشکه در روز نفت خام پالایش کردند که کمترین میزان از سپتامبر 2016 رسید.
    اگرچه رقم یاد شده 0.4 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است اما 500 هزار بشکه کمتر از ماه ژوئن است.

    برچسب ها