عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد؛

سه عامل مهم رشد پایدار و بلند مدت بازار سرمایه

عصر بازار- در حال حاضر سه عامل مهم وتاثیر گذار در بازار سرمایه وجود دارد که می تواد رشد پایدار و بلند مدت این بازار را رقم بزند.

سه عامل مهم رشد پایدار و بلند مدت بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، علی اسلامی بیدگلی، رییس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی، در خصوص عوامل تاثیر گذار بر رشد بازار سرمایه با اشاره به اینکه ثبات در مسایل سیاسی باعث کاهش ریسک های سیستماتیک بازار سرمایه می شود، گفت: زمانی که کشور شاهد ثبات سیاسی است بازار سرمایه نیز با کاهش ریسک های سیستماتیک مواجه می شود که این موضوع منجر به بهبود انتظارات از بازار سرمایه خواهد شد.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه مراسم تحلیف، معرفی کابینه و انتخاب وزرای پیشنهادی و اخذ رای اعتماد می تواند باعث ثبات برنامه 4 ساله کشور شود، گفت: ثبات در مسایل داخلی کشور منجر به بهبود شرایط بازار سرمایه می شود.

    وی دومین موضوعی که باعث بهبود بازار سرمایه است را نرخ سود بانکی دانست و گفت: اعلام برنامه های بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و پرداخت سود علی الحساب 15 درصدی، در صورتی که اجرایی شود باعث بهبود بلند مدت بازار سرمایه خواهد شد.

    به گفته اسلامی نرخ بالای بهره در اقتصاد کشور یکی از موانع اصلی رشد بازار سرمایه است و در صورتی که مدیران بانک مرکزی در مسیر کاهش این نرخ قدم بردارند، یکی از مشکلات مهم بازار سرمایه برطرف خواهد شد.

    رییس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی در ادامه با اشاره به دو موضوع داخلی که می تواند باعث رونق پایدار بازار سرمایه شود، گفت: در بازارهای خارجی نیز شاهد رشد همزمان و قابل توجه قیمت کالاهای فلزی، معدنی، برخی پتروشیمی ها و اندکی نفت بودیم.

    وی با تاکید بر اینکه رشد قیمت کالاهای جهانی در سودآوری شرکت های داخلی تاثیر گذار است، گفت: بخش عمده ای از رشد بازار سرمایه نیز متاثر از افزایش سودآوری شرکت هایی است که سودآوری آنها وابسته به رشد قیمت های جهانی است.

    این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفتگو با "سنا" با اشاره به اینکه رشد قیمت های جهانی سرعت قبل را ندارد ،گفت: با وجود اینکه رشد قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی با سرعت قبل نیست اما به دلیل فاصله قابل توجه قیمت بازار با بودجه شرکت ها رشد قابل توجه سوداوری را برای شرکت های این گروه می توان متصور بود.

    برچسب ها