عصر خودرو

اصلاحیه ای سبز از تراکتورسازی

عصر بازار- شرکت تراکتورسازی ایران طی یک اصلاحیه بودجه براساس عملکرد سه ماهه را با تعدیل مثبت همراه کرد.

اصلاحیه ای سبز از تراکتورسازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،در این اصلاحیه به ازای هر سهم تایرا مبلغ 347 ریال سود پیش بینی شد که معادل 18 درصد تعدیل مثبت در مقایسه با بودجه سابق نشان می دهد.
    گفتنی است رشد درآمد سرمایه گذاریها از 250 به 284 میلیارد ریال و درآمد متفرقه  از 58 به 136,5 میلیارد ریال موجب این تعدیل مثبت شده است، به این ترتیب شرکت اعلام کرده است:
    افزایش سرفصل درآمد حاصل از سرمایه گذاری از مبلغ 250 به 284 میلیارد ریال مربوط به اعمال سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت سیبا موتور در دوره مالی 1395 (تحقق یافته) می باشد. لازم به توضیح اینکه درآمد مذکور در عملکرد واقعی سه ماهه سالجاری در حساب تعدیلات سنواتی منظور شده بود که بنا به نظر حسابرس محترم شرکت، اصلاح و به درآمد سالجاری منظور گردید.
    ضمناً سود تقسیمی پیش بینی سال 1396 سیباموتور سهم شرکت تراکتورسازی مبلغ 38 میلیارد ریال می باشد که در بودجه پیش بینی سال مذکور اعمال شده است. ( سود تحقق یافته سال 1395 و پیش بینی سال 1396 جمعاً به مبلغ 72 میلیارد ریال)
    از طرفی، مطابق مشوقهای مندرج در ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، شرکت اقدام به تسویه مانده تسهیلات ارزی اخذ شده از بانک صنعت و معدن نموده و از این بابت 78,5میلیارد ریال بعنوان درآمد شناسائی و در حسابهای سال مالی جاری منعکس گردید و در نتیجه سود و زیان پیش بینی سال مالی 1396 نیز معادل همین مبلغ افزایش یافت.
    گفتنی است شرکت طی عملکرد سه ماهه نیز مبلغ 87 ریال سود شناسایی کرده است درحالیکه پیش تر سود 69 ریالی برای هر سهم اعلام کرده بود، به این ترتیب سود میاندوره سه ماهه معادل 24 درصد بودجه را پوشش داده است.

    برچسب ها