عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

جذابیت پلی اتیلن های ترفتالات بطری

عصر بازار- حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت به ۴۵ هزار و ۶۴۵ تن رسید.

جذابیت پلی اتیلن های ترفتالات بطری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم عرضه ها 59 هزار و 564 تن و تقاضای آن هم بالغ بر 197 هزار و 675 تن رقم خورد.

    به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری در هفته سوم مردادماه شاهد معاملات نسبتا خوبی بودیم. در همین حال حجم عرضه ها روندی کاهشی داشت و در نتیجه 4 هزار و 995  تن کاهش داشت.

    در کل بیش از 76 درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد و در این بین 27 گرید از 87 گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

    در همین حال حجم تقاضا نیز با96 هزار تن افزایش روبه رو شد که قابل توجه است. از سوی دیگر بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین فیلم  با 1670 تن کاهش بود، همچنین گروه پلی پروپیلن نساجی نیز کاهشی 1370 تنی را تجربه کرد. گرید پلی اتیلن سنگین تزریقی نیز با کاهش عرضه 1292 تنی از دیگر کالاهایی بود که کاهش عرضه بالایی را تجربه کردند.

    در همین حال بیشترین افزایش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین اکستروژن با یک هزار و 28  تنی  افزایش است، بعد از این گروه  پلی اتیلن سنگین بادی با 590  تن افزایش عرضه قرار داشت.

    همچنین بیشترین تقاضا در هفته ای که گذشت به گروه پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری  با 94 هزار و 886 تن تقاضا تعلق داشت، بعد از آن گروه پلی پروپیلن شیمیایی  با 44 هزار و 670 تن تقاضا قرار داشت.

    به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری، جذاب ترین کالاها پلی اتیلن های ترفتالات بطری و پلی پروپیلن های شیمیایی بودند، به طوری که 6 گرید پلی اتیلن ترفتالات بطری و 3 گرید از پلی پروپیلن های شیمیایی با رقابت معامله شدند.

    برچسب ها