عصر خودرو

همکاری های اقتصادی ایران و قطر افزایش می‌یابد

عصر بازار- مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی سازمان توسعه تجارت از علاقه مندی قطری ها برای خرید محصولات ایرانی و انجام مذاکرات و توافقات مقامات عالی رتبه این کشور برای افزایش ارتباطات تجاری دو کشور ایران و قطر خبر داد.

همکاری های اقتصادی ایران و قطر افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار » به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، «محمود بازاری» گفت: نشست بررسی بازار کشاورزی و صنایع غذایی قطر به دنبال سفر دو هفته پیش ریاست کل سازمان به کشور قطر و نیز با توجه به علاقمندی خوب قطری‌ها برای خرید محصولات ایرانی انجام پذیرفته است، گفت: مذاکرات و توافقات خوبی در این خصوص با مقامات عالی‌رتبه کشور قطر انجام شد.

    مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی سازمان توسعه تجارت با بیان این که این جلسه راهی برای افزایش ارتباطات تجاری بین کشورهای ایران و قطر است، افزود: در راستای تسهیل ارتباطات تجاری بخش کشاورزی، صنایع غذایی و صادرات انواع محصولات به کشور قطر برگزاری این جلسه بسیار حائز اهمیت بوده است.
    وی افزود: در این جلسه به مسائلی همچون راه‌های برقراری ارتباط اقتصادی، توسعه تجاری، توافقات رئیس کل سازمان بر سر موضوعات مطرح شده و تشریح شرایط سیاسی و اقتصادی کشور قطر توسط سفیر کشورمان در قطر اشاره شده است.
    بازاری با اشاره به این که فعالان اقتصادی در راستای حمل و نقل کالا در حوزه خلیج فارس دارای مشکلاتی هستند، افزود: مشکلاتی برای صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به کشور قطر وجود دارد که در این خصوص کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید ظرفیت‌های مناسبی را در جهت توسعه حمل دریایی توسط کانتینرهای خشک و یخچالی در مسیر هرمزگان و بوشهر به سمت قطر توسط شرکت های تابعه ایجاد کند تا باعث تسهیل در امر حمل و نقل شود.
    به گفته مدیر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی، در راستای رفع مشکلات حمل و نقل دریایی نیز باید زیرساخت های لازم فراهم شود تا محصولات صادرکنندگان در بنادر معطل نشده و ترخیص آن در کمترین زمان انجام پذیرد.
    بازاری با بیان این که باید در زمینه کاهش و رفع مشکلات حمل و نقل هوایی نیز اقدامات موثری صورت گیرد، یادآور شد: در این نوع شاخه از حمل و نقل، باید بودجه‌هایی در جهت بسته‌های حمایتی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص داده شود تا صادرکنندگان بتوانند یارانه حمل و نقل هوایی را از این طریق تامین کنند.
    به گفته وی، روابط بانکی باید مورد پیگیری جدی قرار گرفته و توافقات با شبکه بانکی قطر توسط شبکه بانکی کشورمان انجام پذیرد.
    بازاری با اشاره به پیگیری مؤثر سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر و همکاری مقامات قطری در خصوص تسهیل صدور ویزای تجاری برای شرکت‌های ایرانی، انجام اقدامات تکمیلی را لازم دانست.
    وی با تاکید بر این که ایران خواستار حضور شرکت‌های توانمند و صادراتی در بخش صادرات به کشور قطر است افزود: امیدواریم تجار حرفه‌ای بتوانند در بخش صادرات به یک مکانیزم رقابتی با کشورهای هدف دست یابند.
    گفتعنی است نشست بررسی بازار کشاورزی و صنایع غذایی قطر با حضور «مجتبی خسروتاج» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، «سبحانی» سفیر ایران در قطر و «حسین اسفهبدی» مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با حضور صادرکنندگان و فعالان اقتصادی ایرانی در سالن خلیج فارس برگزار شد.
    بر اساس این گزارش، پانزدهم خرداد ماه عربستان به همراه مصر، امارات متحده عربی و بحرین رسما اعلام کردند روابط خود با قطر را قطع کرده و راه های هوایی، زمینی و دریایی خود را با این کشور خواهند بست.

    برچسب ها