عصر خودرو

مدیر عمل سرمایه گذاری ایرانیان:

مرگ تدریجی بازار سهام با اوراق «سخاب»

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: غیر شفاف بودن خرید و فروش این اوراق ضمن فرار نقدینگی از بازار سرمایه موجب ایجاد شبکه های فساد و به دنبال آن فراهم شدن دلالی و کارمزدهای بدون حساب و کتاب شده است.

مرگ تدریجی بازار سهام با اوراق «سخاب»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، محسن محمدی  با بیان اینکه خرید و فروش اوراق بدهی «سخاب » موجب خروج سرمایه از بازار سهام شده است؛ عنوان کرد: جذابیت های معامله این اوراق با سود بالا موجب شده  افرادی که دارای وجه نقد هستندحتی  زحمت خرید این اوراق در چارچوب شبکه بانکی را به دوش بکشند.

    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایرانیان با اشاره به انتشار این اوراق از سوی دولت به منظور پرداخت مطالبات به پیمانکاران تصریح کرد: غیر شفاف بودن خرید و فروش این اوراق ضمن فرار نقدینگی از بازار سرمایه موجب ایجاد شبکه های فساد و به دنبال آن فراهم شدن دلالی و کارمزدهای بدون حساب و کتاب شده است.

    محمدی بر ضرورت معاملات این اوراق در بورس تاکید و بیان داشت: انتشار این اوراق برای  تسویه بدهی های دولت یک  راه حل کوتاه مدت است؛  چرا که  خرید و فروش آن خارج از بورس  ضمن خروج نقدینگی از بازار سرمایه شکوفایی و رونق بازار را نیز با مشکلات متعددی همراه می کند.

    این کارشناس بازار سرمایه این را هم یادآورشد که تداوم این روند این امر ورشکستگی شرکت ها و فعالان اقتصادی را نیز به همراه دارد.

    محمدی با بیان اینکه دولت با انتخاب راه حل کوتاه مدت موجب افزایش نرخ سود بانکی نیز شده است، خاطرنشان کرد: انتشار اوراق سخاب با اینکه مشکل نقدینگی دولت را برای مقطعی به تعویق می اندازد اما اثرات منفی بر بازار سرمایه خواهد گذاشت که جبران آن در آینده کمی  دولت را با معضل روبرو خواهد کرد.

    برچسب ها