عصر خودرو

طی هفته گذشته؛

بیش از ۳۰ هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۳۰ هزار و ۹۲۳ قرارداد و ارزش آن نیز به ۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال رسید.

بیش از ۳۰ هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، این در حالی است که قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی با افزایش نسبی روبرو شد.

    قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با بیشترین افزایش در 4 ماه اخیر روبرو شده و به بالاترین سطح در 2 ماه گذشته رسیده است. به این ترتیب قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بیش از 1288 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 2.3 درصدی روبرو شده که این میزان افزایش از اواسط آوریل بی سابقه بوده است. 

    در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اردیبهشت ماه سال 97 به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 24 هزار و 869 قرارداد را به ارزش 3 هزار و 431 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید اسفند ماه سال جاری با 3 هزار و 910 قرارداد به ارزش 525 میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم بازار آتی نیز قرارداد شهریور ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که با یک هزار و 250 قرارداد به ارزش 155 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

    همچنین سررسید دی ماه نیز با 582 قرارداد به ارزش 76 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید آبان ماه با 312 قرارداد به ارزش 39 میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

    معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع  4هزار و 965 قرارداد منعقد شد.

    به این ترتیب در معاملات روز پنج شنبه، هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند صعودی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل شهریور ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 241 هزار تومان، رشد 0.08درصدی را تجربه کرد.

    این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و 277 هزار تومان رشد 0.2 درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل دی ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و 314 هزار تومان به فروش رسید و افزایش قیمت 0.23 درصدی را تجربه کرد.  سررسید اسفند ماه هم با نرخ یک میلیون و 349 هزار تومان معامله و با رشد 0.31درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اردیبهشت ماه سال 97 نیز با قیمت یک میلیون 386 تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت 0.3درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها