عصر خودرو

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پمپ سازی ایران

عصر بازار: مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پمپ سازی ایران با حضور بیش از ۷۶% از سهامداران تشکیل گردید.

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پمپ سازی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش چایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تامین سرمایه نوین، در این مجمع در ابتدا احمد چراغ مدیرعامل شرکت، گزارش فعالیت های هیئت مدیره را برای سال منتهی به 31 خرداد 1394 ارائه کرده که در آن تاکید بر توسعه فعالیت های شرکت به تولید پمپ های جدید اشاره شده است. همچنین همکاری با شرکت های بین المللی در شرایط پسا تحریم از دیگر اهداف این شرکت می باشد . در انتها نیز سود نقدی 20 تومان به ازای هر سهم که معادل 88% سود خالص شرکت می باشد به تصویب رسید. همچنین شرکت در نظر دارد افزایش سرمایه 50 درصدی را در هفته های آینده به تصویب مجمع فوق العاده برساند.

    هیات رئیسه مجمع

    رئیس : هاشمی (نماینده شیشه همدان)

    ناظر : خلیفه ( نماینده سرمایه گذاری سامان)

    ناظر : احمدی

    دبیر  : شقاقی (معاونت حقوقی شرکت)

    مدیرعامل : احمد چراغ

    گزارش هیات مدیره
    در ابتدای جلسه مدیرعامل شرکت پمپ سازی ایران گزارش هیئت مدیره را برای سال منتهی به 31 خرداد 1394 و همچنین برنامه های هیئت مدیره برای سال آینده را ارائه داد. در این گزارش نکات حائز اهمیت زیر بیان شد:

    ·  شرکت آذر فولاد گداز معروف به شرکت آفکو تبریز که یک شرکت ریخته گری است به منظور توسعه پمپ های نفتی سرمایه گذاری شده است. به عبارت دیگر هدف از احداث این شرکت توسعه پمپ های بزرگ و پمپ های پروژه ای با استفاده از آلیاژ های سخت تولید شده توسط این شرکت می باشد.

    ·   چراغ،  هدف از سرمایه گذاری های غیر پمپی شرکت پمپ ایران را کسب سود از فعالیت های غیر عملیاتی برای بیشتر کردن سود سهامداران و پایین آوردن ریسک عملیاتی شرکت عنوان کرد.

    ·   در گزارش ارائه شده فرصت های پیش رو شرکت پمپ ایران به صورت زیر بیان شد:

    o     کمبود آب در سال های اخیر که باعث افزایش تقاضای پمپ در کشور خواهد شد.

    o    برداشته شدن تحریم ها و راه اندازی دوباره پروژه های نیمه کاره

    o    فعال تر شدن پروژه های بزرگ نفتی، آبی  و انرژی در کشور

    o   همکاری و مشارکت با شرکت های بزرگ در شرایط پسا تحریم.

    ·   از  برنامه های شرکت، اعتلای سه برند از هلدینگ تپمپی می باشد. به عبارت دیگر شرکت در نظر دارد که نام 3 شرکت پمپیران به عنوان تولید کننده پمپ های آبی و نفتی، شرکت نوید سهند به عنوان تولید کننده پمپ های زیست محیطی و خانگی و شرکت نوید موتور را به عنوان تولید کننده انواع پمپ های ساختمانی و تاسیساتی، به صورت های برند های معتبر و شناخته شده تبدیل کند.

    ·   برنامه های آینده شرکت در گزارش ارائه شده به صورت زیر بیان شد:

    o   توسعه پمپ های آبرسانی فشار بالا برای آب دریا و ..

    o   توسعه پمپ های نفت ، پتروشیمی و صنایع و معادن

    o   توسعه پمپ های زیست محیطی و خانگی

    o    همکاری با سازندگان معتبر جهانی از جمله شرکت KSP

    o   توسعه صادرات و خدمات پس از فروش و قطعات یدکی

    o   آموزش مستمر و توسعه شبکه توزیع

     

    بندهای حسابرسی و بحث های مرتبط
    در ادامه جلسه حسابرس رسمی بندهای مورد نظر خود را قرائت کرده که با توجه به پاسخ هیئت مدیره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ·   در بخش سرفصل هزینه های پرداختنی ذخیره هایی توسط شرکت های زیرمجموعه انجام شده است که مستندات کافی بر آن ها وجود ندارد. مدیرعامل در پاسخ به این سوال بیان کرد که این ذخیره ها بابت ضمانت نامه و گارانتی هایی است که شرکت ارائه داده است که بر مبنای خاصی بابت آن ذخیره گرفته شده است. این ذخایر بر سود خالص شرکت اصلی تاثیری نخواهد گذاشت

    · در خصوص اختلاف مالیاتی بندی اظهار شد که با توجه به اظهارات مدیر مالی شرکت در حال پیگیری است.

    · در خصوص شرکت فرعی "معین آبشار" بندی اظهار شد. مدیرعامل در پاسخ بیان کرد که شرکت معین آبشار به منظور انجام کار پیمانکاری تاسیس شد که یک قرارداد با دولت نیز انجام داد. اما این شرکت در سود آوری موفق نبوده و شرکت پمپ ایران سعی در انحلال این شرکت دارد . دارایی های قابل بازیافت این شرکت 2.5 میلیارد تومان ارزش دارد که با فروش آن دیگر بندی از این بابت وجود نخواهد داشت. 

    سوال و جواب
    ·        از مدیرعامل در مورد اظهارات هیئت مدیره در خصوص ارزش بازار پمپ کل کشور ایران که به اندازه 650 میلیون دلار بیان شده و همچنین سهم 60 درصدی شرکت پمپ ایران از کل بازار ایران سوال شد. مدیرعامل در پاسخ به این سوال بیان کرد که ارزش بازار پمپ از طریق آمار های ارائه شده جهانی بدست می آید. این آمار توسط شرکت های معتبر بین المللی ارائه می شود که بسیار گران است و برای آمار سالانه شاید مبلغی بالغ بر 30 میلیون تومان هزینه داشته باشد. بنابراین با توجه به اینکه رشد ارزش پمپ در جهان پایین است شرکت هر ساله این آمار را خریداری نمی کند. رشد بازار پمپ در جهان بین 5  تا 6 درصد است. درحالت رکود ممکن است که شرایط بسیار متفاوت باشد. در خصوص سهم بازار شرکت پمپ ایران از کل بازار پمپ کشور مدیرعامل این شرکت پاسخ داد که سهم تپمپی از انواع پمپ های تولید شده شرکت به اندازه 60 درصد بازار است و این عدد به طور کلی در مورد کل پمپ های فروخته شده در کشور نیست

    ·        در مورد درآمد حاصله از انواع پمپ های فروخته شده شرکت سوال شد. مدیرعامل در پاسخ بیان کرد که 80% از درآمد شرکت پمپ ایران از فروش پمپ های غیر پروژه ای است. اما اینکه در چه زمینه هایی است با توجه به اینکه بسیاری از پمپ ها کاربرد مشترکی دارند بسیار مشکل می باشد. اما با توجه به تحقیقات بازاری که شرکت انجام داده است. بخش کشاورزی بین 30 تا 40 درصد ،  بخش نفتی 10%، بخش پروژه های آبی 10% ، بخش صنعتی 30% و بخش خانگی 10 تا 15% می باشد.

    ·        در خصوص فروش پمپ های جدید سوال شد. مدیرعامل اظهار داشت که شرکت در برنامه های خود در نظر دارد که به تولید پمپ های سفارشی گران قیمت نیز وارد شود. به این خاطر سعی در تقویت شرکت آفکو تبریز داشته و همچنین ایجاد همکاری با شرکت های بین المللی از برنامه های شرکت برای این منظور می باشد. با توجه به اظهارات مدیرعامل، دولت به شرکت هایی سفارش پمپ می دهد که سابقه کار بالایی داشته باشند. با توجه به اینکه پمپ ایران در تولید این پمپ ها سابقه طولانی ندارد بنابراین در نظر دارد که با شرکت های معتبر خارجی همکاری کرده تا بتواند از اعتبار آن ها برای این کار استفاده کند. قرارداد لیسانس شرکت پمپ ایران با شرکت KSP در سال 1391 به اتمام رسیده است. اما همکاری با این شرکت همچنان ادامه دارد و بعد از برداشته شدن تحریم ها سعی در ایجاد قرارداد دوباره با این شرکت وجود دارد. همچنین با شرکت GRUNDFOS که یک شرکت دانمارکی است  مذاکراتی مبنی بر تولید پمپ های شناور 3 فاز استیل مدرن صورت گرفته است. رضایت این شرکت برای ایجاد همکاری جلب شده است اما در طی صحبت ها فرد مذاکره کننده از این شرکت بر اثر سکته درگذشته است که قرارداد همکاری را به تعویق انداخته است.

     

     

    سود نقدی
    پیشنهاد هیئت مدیره برای تقسیم سود، سود نقدی 125 ریال به ازای هر سهم بوده است. با توجه به درخواست هاشمی و سهامداران حقیقی سود نقدی 20 تومان به ازای هر سهم به تصویب رسید.

     

    افزایش سرمایه
    با توجه به آگهی های شرکت پمپ ایران شرکت در نظر داشت که بعد از مجمع عمومی عادی در قالب مجمع فوق العاده افزایش سرمایه 50 درصدی را به تصویب برساند اما با توجه به اینکه این افزایش سرمایه به تایید سازمان بورس اوراق بهادار نرسید این جلسه لغو گردید. شرکت در نظر دارد که افزایش سرمایه 50 درصدی را از طریق سهام جایزه انجام دهد.

    سایر مصوبات
    تصویب صورت های مالی

    تعیین موسسه فاطر به عنوان حسابرس رسمی

    روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی

    حق حضور یک میلیون تومان برای اعضای غیر موظف هیئت مدیره

    پاداش هیئت مدیره  5% سود نقدی

    انتخاب اعضای هیئت مدیره
    اعضای هیئت مدیره مانند سال گذشته به صورت زیر انتخاب شدند:

    ·        شرکت سرمایه گذاری سامان

    ·        شرکت شیشه همدان

    ·        شرکت ایران غرب

    ·        شرکت تلمبه ایران

    ·        احمد چراغ

     

    جمع بندی
    شرکت در نظر دارد که از طریق سود انباشته یا سهام جایزه افزایش سرمایه 50 درصدی را انجام دهد. بنابراین از سود انباشته شرکت اصلی تنها 5 میلیارد تومان می تواند به عنوان سود نقدی تقسیم شود. همچنین با توجه به اظهار نظر حسابرس و نظر نماینده سازمان بورس شرکت برای تقسیم سود مبلغ 500 میلیون تومان باید در نظر گرفته و تقسیم نکند. بنابراین می توان گفت که تقریبا تمامی سود نقدی که شرکت می توانست تقسیم کند به صورت سود نقدی به تصویب مجمع رسید. همچنین افزایش سرمایه از طریق سود نقدی از دیگر اخبار خوب برای سهامداران به حساب می آید. لازم به ذکر است که این شرکت در شرایط رکودی کشور و در حالی که بسیاری از شرکت ها با کاهش سود همراه بوده اند ، سود خود را افزایش داده است. بنابراین انتظار می رود که قیمت سهام این شرکت پس از بازگشایی مثبت باشد.  

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو