عصر خودرو

تاثیر منفی پتروشیمی مارون در معاملات امروز فرابورس

عصر بازار- در اولین روز کاری هفته، شاخص فرابورس به دلیل معاملات منفی مارون، سرخ پوش شد.

تاثیر منفی پتروشیمی مارون در معاملات امروز فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، امروز شاهد افت 4.40 واحدی آیفکس و قرار گرفتن در مدار 919.6 واحد بودیم که نماد معاملاتی مارون با افت قیمتی خود بیشترین تاثیر را در شاخص داشت.

    امروز نماد مارون به تنهایی با 5.74 واحد کاهش و نمادهای سرچشمه، ذوب و اپرداز جمعا با 1.59 واحد موجب عقب نشینی شاخص شدند ولی شراز با 2.3 واحد، شاوان 0.94 واحد و ارفع با 0.66 واحد تاثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص  شدند.

    در این روز معاملات فرابورس با داد و ستد بیش از 182.6 میلیون ورقه بهادار به ارزش 77.8 میلیارد تومان با 30 هزار نوبت معاملاتی پایان یافت.

    در این میان بیشترین حجم  معاملات فرابورس به نماد ذوب با 42.7 میلیون حجم و بیشترین ارزش معامله در بین شرکتهای فرابورسی به ارفع با 5.8 میلیارد تومان ارزش معامله تعلق یافت.

    امروز نماد شراز با رشد 9.22  درصدی قیمت پایانی صدرنشین بازار فرابورس بود، همچنین نمادهای اوان، شلیا، ارفع، شاوان، خفناور و قچار با بیشترین رشد قیمتی در صدر بودند.

    در مقابل نماد حسیر با افت 10.33 درصدی بیشترین کاهش قیمت را در بین نمادهای فرابورسی داشت، مابقی نمادهای کمرجان، حریل، اپرداز، دبالک، سرچشمه و ساینا نیز با بیشترین افت قیمتی در انتهای جدول معاملات نشستند.

    برچسب ها