عصر خودرو

عضو ارشد پارلمان روسیه:

روسیه باید استفاده از دلار در مبادلات تجاری را کاهش دهد

عصر بازار- یکی از مقامات ارشد پارلمان روسیه اعلام کرد:‌ این کشور باید به تدریج استفاده از دلار در مبادلات تجاری را کاهش داده تا بتواند روند بهبود اوضاع اقتصادی را اتداوم بخشد.

روسیه باید استفاده از دلار در مبادلات تجاری را کاهش دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، والری واسیلیف معاون کمیته سیاست اقتصادی مجلس بالای روسیه، اعلام کرد: مسکو باید استفاده از دلار در مبادلات تجاری را کاهش دهد اما این مسئله باید به صورت تدریجی صورت گیرد تا هزینه‌های اقتصادی اجرای این سیاست برای روسیه به حداقل برسد.

    وی ادامه داد:‌ البته اجرای این سیاست لازم است ولی باید در زمان اوضاع خوب اقتصادی انجام شود. در این صورت نگاه جهان به روبل روسیه به عنوان ارز مرجع در سال‌های آینده تغییر خواهد کرد.کنار گذاشتن دلار در مدت زمان کوتاه سخت خواهد بود، اما این سیاست می‌تواند به صورت تدریجی انجام شده تا هزینه‌های اقتصادی آن برای روسیه نیز به حداقل برسد.

    واسیلیف با اشاره به چین عنوان کشوری که توانست وابستگی خود به دلار را کاهش دهد، گفت: مسکو نیز باید در درازمدت بازارهای مالی در درون خود را  گسترش داده تا بتواند سرمایه‌‌گذاری‌های بیشتری را انجام دهد.

    این نماینده مجلس روسیه ادامه داد: من می‌خواهم به اهمیت رسیدن مسکو به هدف ثابت نگه داشتن شاخص‌های کلان اقتصادی، کاهش  تورم و توسعه نظام پرداخت میر تأکید کنم.

    واسیلیف تأکید کرد: روسیه باید از دیگر ارزهای بین‌المللی نظیر پوند انگلیس، یورو حتی یوآن چین نیز استفاده کند. روز دوشنبه هفته گذشته سرگی ریابکف معاون وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم افزایش اقدامات مسکو برای کاهش وابستگی به نظام پرداخت دلار در معاملات تجاری تأکید کرد. این اقدام تنها یک هفته پس از امضای قانون تحریم‌های جدید علیه ایران، روسیه، کره شمالی انجام می‌شود.

    برچسب ها