عصر خودرو

وزیر تجارت بین الملل و صنعت مالزی؛

سرمایه گذاری خارجی در آ سه آن به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

عصر بازار- وزیر تجارت بین الملل و صنعت مالزی گفت: با توجه به سیر افزایشی سرمایه گذاری خارجی در آسه آن انتظار می رود که حجم سرمایه گذاری در این بلوک به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال جاری میلادی برسد.

سرمایه گذاری خارجی در آ سه آن به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به  نقل از مهر، «مصطفی محمد» وزیر تجارت بین الملل و صنعت مالزی گفت: انتظار می رود سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آسه آن، اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا، در سال 2017 میلادی به بیش از 100 میلیارد دلار برسد؛ این در حالی است که رقم فعلی آن 96 میلیارد و 700 میلیون دلار ثبت شده است.

    وی گفت: روند افزایشی سرمایه گذاری مستقیم خارجی به نفع شرکت های مالزیایی در حوزه تجارت و سرمایه گذاری، انتقال فناوری و اشتغال زایی است. 

    «مصطفی» تصریح کرد؛ بهبود تدریجی در سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان بوجود آمده و آسه آن با بیش از 630 میلیون جمعیت فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد. 

    وی گفت: مجموع حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در 5 سال اخیر در آسه آن به 565 میلیارد و 500 میلیون دلار رسیده است و بزرگ ترین سرمایه گذاران آسه آن از اتحادیه اروپا، ژاپن و آمریکا هستند.

    وزیر تجارت بین الملل و صنعت مالزی خاطر نشان کرد؛ حجم سرمایه گذاری کشورهای عضو آسه آن در داخل این بلوک در سال 2016 میلادی 23 میلیارد و 900 میلیون دلار بود که در مقایسه با سال قبل از آن 12.2 درصد افزایش نشان می دهد. 

    «مصطفی محمد» در پایان گفت: در راستای دستیابی به اهداف عالی  «توسعه همکاری اقتصادی جامع منطقه ای» آسه آن، 22 سرفصل تعیین شده و تا کنون فقط به 2 سر فصل رسیده ایم و باید تا پایان امسال به این اهداف دست پیدا کنیم و اگر این موضوع تحقق پیدا نکند در نیمه نخست سال 2018 میلادی به این مهم نائل خواهیم شد.

    برچسب ها