عصر خودرو

قیمت فرآورده های پتروشیمی ایران در بازار ترکیه افزایش یافت

عصر بازار- قیمت انواع پلی اتیلن صادراتی از ایران به ترکیه نسبت به ۴ هفته گذشته بین ۱۰ تا ۴۰ دلار در هر تن افزایش یافته است.

قیمت فرآورده های پتروشیمی ایران در بازار ترکیه افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، به گفته منابع آگاه افزایش قیمت پلی اتیلن و پلی پروپیلن در ترکیه این هفته نیز ادامه داشت، و به روند کاهش قیمتی که در ماه مارس آغاز شده بود پایان داد. برخی فعالان بازار اکنون متقاعد شده اند که این روند افزایشی در ماه های اوت و سپتامبر تداوم خواهد داشت.

    پیش از این، تقاضای ضعیف در چین موجب افت قیمت فرآورده های پتروشیمی در ترکیه شده بود و خریداران ترک از افت قیمت این دو فرآورده پتروشیمی کامل خشنود بودند. اما افزایش مجدد تقاضا در آسیا موجب رشد قیمت ها شده و فعالان بازار به دنبال افزایش میزان ذخایر خود قبل از جشن عید قربان در اوایل ماه سپتامبر هستند.

    بر اساس این گزارش، نامشخص بودن وضعیت عرضه این محصولات از سوی ایران احتمالا نگرانی هایی را در بخش عرضه به وجود آورده است. مقامات دولت ترکیه اخیرا مقررات جدیدی را برای واردات از ایران اتخاذ کرده اند.

    مشخص نبودن تکلیف واردات از ایران ممکن است بر میزان اعتماد مصرف کنندگان بر عرضه محصولات پتروشیمی ایران تاثیر بگذارد، اما یک منبع آگاه گفت، میزان علاقمندی به محصولات ایرانی افزایش یافته است.

    در عین حال یک تاجر دیگر گفت، برخی بازیگران حاضر در بازار، در مورد خرید از ایران احتیاط می کنند.

    این گزارش حاکی است، قیمت انواع پلی اتیلن صادراتی از ایران به ترکیه نسبت به 4 هفته گذشته بین 10 تا 40 دلار در هر تن افزایش یافته است. قیمت انواع پلی پروپیلن صادراتی از ایران به ترکیه نیز نسبت به 4 هفته قبل تا 70 دلار در هر تن افزایش یافته است.

    برچسب ها