عصر خودرو

سرپرست پالایشگاه چهارم پارس جنوبی خبر داد

رشد تولید میعانات گازی در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی

عصر بازار- سرپرست پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: این پالایشگاه از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۱۳ میلیون و ۱۰۷هزار بشکه میعانات گازی تولید کرده که نسبت به سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش داشته است.

رشد تولید میعانات گازی در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، بهزاد سالاری سرپرست پالایشگاه چهارم پارس جنوبی با اشاره به اینکه ارسال گاز از فازهای 6 ،7 و 8 از ابتدای سال 96 تاکنون به سایر پالایشگاه‌های مجتمع نزدیک به 86 درصد رشد داشته است، گفت: این پالایشگاه از ابتدای سال تا پایان تیرماه 13 میلیون و 107هزار بشکه میعانات گازی تولید کرده که نسبت به سال گذشته حدود 2 درصد افزایش داشته است.

    وی خوراک دریافتی از سکوهای فازهای 6، 7و 8 را در این مدت 355 هزار و 581 میلیون فوت مکعب عنوان کرد و گفت: این عدد نسبت به سال 95 حدود 8.6 درصد افزایش داشته است.

    سالاری افزود: از سکوی سلمان نیز در سال 96 تاکنون 4 هزار و 357 میلیون فوت مکعب گاز توسط پالایشگاه چهارم دریافت شده است.

    وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های مجتمع گاز پارس جنوبی برای افزایش میزان تولید بوتان گفت: با ایجاد تغییرات فرآیندی، تولید این محصول با ارزش در سال 96 با حدود 23 درصد افزایش به 79 هزار تن رسیده است.

    سرپرست پالایشگاه چهارم پارس جنوبی میزان تولید پروپان این پالایشگاه تا پایان تیرماه را 103 هزار تن عنوان کرد و گفت: گاز ارسالی به خط لوله سراسری پنجم در این مدت نیز 221 هزار و 273 میلیون فوت مکعب بوده است.

    وی در ادامه با بیان اینکه پالایشگاه چهارم تأمین‌کننده خوراک سایر پالایشگاه‌های پارس جنوبی است، گفت: گاز ارسالی به سایر فازها در 4 ماهه ابتدایی سال جاری 123 هزار و 224 میلیون فوت مکعب بوده که نسبت به سال گذشته حدود 86 درصد افزایش داشته است.

    فازهای 17و 18 پارس جنوبی در سال 96 به جمع دریافت‌کنند‌گان گاز ترش از فازهای 6 و 7 و 8 پارس جنوبی افزوده شده و از ابتدای سال تا انتهای تیرماه، بیش از  26 هزار و 547 میلیون فوت مکعب گاز به این پالایشگاه ارسال شده است.

    برچسب ها