عصر خودرو

بعد از ۵۹ سال اتفاق افتاد ؛

صادرات گاز مایع آمریکا از واردات گاز این کشور پیشی گرفت

عصر بازار- از طرفی افزایش تولید گاز در آمریکا منجر به رفع نیاز مصرفی با استفاده از تولیدات داخلی شده و میزان واردات را کاهش داده است؛ از طرف دیگر این کشور به طور فعال برای یافتن بازارهای صادراتی برای گاز مایع خود عمل کرده و موفق شده است به بسیاری از کشورهای دنیا از چند قاره مختلف گاز مایع صادر نماید.

صادرات گاز مایع آمریکا از واردات گاز این کشور پیشی گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ، در 59 سال اخیر همراه میزان واردات گاز آمریکا از میزان صادرات آن بیشتر بوده است. با اینحال در ابتدای سال جاری میلادی این رکورد شکسته شده و با رشد چشمگیر میزان صادرات گاز مایع آمریکا و کاهش میزان واردات، آمریکا به طور خالص به صادرکننده گاز تبدیل شده است.

    در سال های اخیر کشور آمریکا به دلیل سرمایه گذاری گسترده و رایزنی برای ایجاد بازارهای صادراتی، توانسته است به میزان قابل توجهی بر تولید و صادرات گاز خود بیفزاید.

    از طرفی افزایش تولید گاز در آمریکا منجر به رفع نیاز مصرفی با استفاده از تولیدات داخلی شده و نیاز مصرفی به گاز وارداتی را کاهش داده است؛ از طرف دیگر این کشور به طور فعال برای یافتن بازارهای صادراتی برای گاز مایع خود عمل کرده و موفق شده است به بسیاری از کشورهای دنیا از چند قاره مختلف گاز مایع صادر نماید.

    افزایش صادرات و کاهش واردات گاز در چند سال اخیر موجب شده تا آمریکا به مرور زمان از وابستگی به گاز وارداتی بکاهد و در حال حاضر به طور خالص یک صادرکننده گاز محسوب میشود.

    طبق آمارهای واردات و صادرات گاز در 5 ماه نخست سال جاری، میزان صادرات گاز آمریکا در 3 ماه از این 5 ماه از میزان واردات بیشتر بوده است.

    از سال 1958 میلادی که با ساخته شدن خط لوله گاز کانادا-آمریکا این کشور به واردکننده عمده گاز تبدیل شد، سابقه نداشته که میزان خالص صادرات گاز آمریکا مثبت گردد. در طول این 59 سال آمریکا بخش قابل توجهی از گاز مورد نیاز خود را از طریق واردات از کانادا تأمین میکرده است.

    علاوه بر این از سال 1958 میلادی میزان وادرات گاز آمریکا از کانادا روندی صعودی داشته و در سال 2007 میلادی به بیشترین میزان خود رسیده است. اما از سال 2007 میلادی سرمایه گذاری گسترده آمریکا در تولید نفت و گاز شیل نتیجه داده و به مرور زمان تولیدات داخلی سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده اند و روند واردات نزول کرده است.

    در حال حاضر نیز آمریکا بخشی از گاز مورد نیاز خود را از کانادا وارد میکند اما در کنار آن آمریکا نیز روند صادرات گاز به کانادا را آغاز کرده و هر ماه بر میزان آن اضافه میشود. علاوه بر این میزان صادرات گاز آمریکا به مکزیک از طریق خط لوله و دیگر کشورهای جهان از طریق گاز مایع روندی به شدت صعودی دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو