عصر خودرو

گزارش هفتگی "اچ کیو" از کالاهای اساسی؛

موج سواری کامودیتی ها

عصر بازار- در هفته گذشته کالاهای اساسی در بازارهای جهانی روند متفاوتی را تجربه کردند.

موج سواری کامودیتی ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در روزهای گذشته سر انجام با افزایش ذخایر نفتی روزنه ای از امید برای نفت دیده شد. وضعیت نامناسب آب و هوا بار دیگر شرایط را برای گاز طبیعی سخت کرد. از سوی دیگر بر اساس گزارش دولت فدرال، پیش بینی شد که زغال سنگ در آینده ای نه چندان دور بازار الکتریسیته را در دست خواهد گرفت.

    در بازار فلزات نیز افزایش میزان تقاضا از طرف چین، قیمت مس را بالا برد.افزایش قیمت دلار برای دومین هفته متوالی موجب ثابت ماندن قیمت طلا شد. قیمت پلاتینیوم نیز با زیاد شدن خرید های فنی و نگرانی های ژئوپولیتیکی روند صعودی داشت.در بازار کشاورزی نیز قیمت ذرت با افزایش تقاضا از جانب چین و آمریکا بالا رفت.

    نگاهی گذرا به بازار کالاهای اساسی داریم.

    بازار انرژی

    نفت: با انتشار خبر افزایش ذخایر نفتی تولید کننده های بزرگ و اندکی بهبود نسبت به هفته گذشته، قیمت نفت به 49.17 دلار به ازای هر بشکه رسید.

    گاز طبیعی: با پیش بینی وضعیت نامناسب آب و هوا، قیمت گاز طبیعی به 2.80 دلار به ازای هر واحد حرارتی بریتانیا رسید که کمترین مقدار در پنج ماه گذشته است.

    زغال سنگ: بر اساس آخرین گزارش دولت فدرال، پیش بینی می شود با افزایش میزان مصرف و صادرات، زغال سنگ بازار الکتریسیته ایالات متحده را در دست بگیرد.

    بازار فلزات

    مس: با افزایش میزان تقاضا از جانب مصرف کنندگان چینی، قیمت مس رشدی چشمگیر داشت و به 2.9455 دلار به ازای هر پوند رسید.

    فلزات گران بها: افزایش قدرت مند قیمت دلار آمریکا در دومین هفته متوالی موجب شد تا قیمت طلا در 1261.74 دلار به ازای هر اونس ثابت باقی بماند.

    دیگر فلزات: با بالا رفتن میزان خرید های فنی و افزایش نگرانی های ژئوپولیتیکی، قیمت پلاتینیوم تا 982.80 دلار به هزای هر اونس صعود کرد.

    بازار کشاورزی

    ذرت و سویا: با نزدیک شدن فصل پاییز و افزایش میزان تقاضا از جانب چین و آمریکا، قیمت ذرت به 4.10 دلار به ازای هر پیمانه صعود کرد.

    برچسب ها