عصر خودرو

مشاور رییس کل بانک مرکزی عنوان کرد:

شروط شگل‌گیری روابط بانکی بین‌الملل

عصر بازار- مشاور رییس کل بانک مرکزی با اشاره به لزوم اجرای استانداردهای گزارشگری مالی در شبکه بانکی ایران، عملیاتی شدن این استانداردها را پیش‌نیاز برقراری روابط بانکی بین‌الملل برشمرد.

شروط شگل‌گیری روابط بانکی بین‌الملل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، احمد عزیزی با بیان اینکه اجرای کامل استانداردهای گزارشگری مالی در سیستم بانکی ایران از چالش های بزرگی است که در پیش روی نظام بانکی ایران قرار دارد، گفت:‌ در سال های اخیر تکاپو و تلاش هایی در این زمینه انجام شده است.

    مشاور رییس کل بانک مرکزی اظهارداشت: برای اجرای کامل این استانداردها سال ها زمان نیاز است تا سیستم بانکی ایران بتواند نرم افزارها، روش ها، فرآیندها و سیستم هایی را برای اجرای موفق این استانداردها تدوین کند.

    عزیزی ادامه داد: این استانداردها دو کمک مهم برای سیستم بانکی ایران و اقتصاد کشور خواهد داشت. با همگرایی استانداردهای بین المللی، همکاری بانک های ایرانی با خارجی را تسهیل می کند و غیر از این روش، بانک های خارجی برای کار با شبکه بانکی ایران ریسک بالایی خواهند داشت.

    وی خاطرنشان کرد: البته استانداردهای دیگری نیز وجود دارد که بانک های ایرانی باید رعایت کنند، ولی استانداردهای گزارشگری مالی، پیش نیاز همکاری بانک های ایرانی با بانک های خارجی و بازار بین المللی محسوب می شوند.

    مشاور رییس کل بانک مرکزی اظهارداشت: موضوع دوم کمکی است که اجرای استانداردهای گزارشگری مالی به بازارهای مالی داخلی و سرمایه گذاری ها خواهد داشت که در نهایت به شفافیت و صحت گزارشگری بانک ها منجر می‌شود.

    به گفته عزیزی، از این طریق امکان ارزیابی صحیح و دقیق بازار بورس و سایر بازارهای مالی کشور و همچنین سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود.

    برچسب ها