عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲۰ سنت، معادل ۰.۳۹ درصد افزایش به ۵۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در حالی که کاهش حجم ذخایر نفت آمریکا، بی ثباتی در نیجریه و رشد قوی تقاضای جهانی برای نفت وضعیت در بازار جهانی را بهبود بخشیده، قیمت نفت روز جمعه اندکی افزایش داشت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 20 سنت، معادل 0.39 درصد افزایش به 52 دلار و 10 سنت رسید. نفت خام آمریکا هم با 23 سنت، معادل 0.47 درصد افزایش، در رقم 48 دلار و 82 سنت به کار خود پایان داد.

    قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در این هفته به ترتیب کاهش 0.6 و 1.5 درصدی را تجربه کردند.

    آژانس بین المللی انرژی گفته، در آمارهای خود در زمینه میزان بی سابقه تقاضا در سال های 2016-2015 تجدیدنظر کرده و این بدان معناست که میزان تقاضا در سال های 2018-2017 نیز پایین تر از برآوردهای قبلی است. با توجه به بدون تغییر باقی ماندن برآوردها از میزان عرضه، احتمالا روند کاهش میزان ذخایر نفتی جهان کندتر از آنچه قبلا پیش بینی شده خواهد بود.

    روز جمعه موسسه بیکر هاگز اعلام کرد که شرکت های حفاری آمریکایی برای دومین بار در طی 3 هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری را افزایش داده اند. اما روند افزایش سکوها در ماه های اخیر به دلیل افت قیمت نفت، کندتر شده است.

    شرکت های حفاری در هفته منتهی به 11 اوت، 3 سکوی حفاری نفتی اضافه کردند و تعداد کل سکوها را به 768 سکو رساندند که بیشترین تعداد از آوریل 2015 تاکنون است.

    آمارهای دولت آمریکا نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 6.5 میلیون بشکه کاهش داشته است.

    در نیجریه، صدها نفر به یک تاسیسات نفتی و یک مجتمع گازی متعلق به شرکت رویال داچ شل در دلتای نیجر هجوم برده و خواستار فرصت های شغلی و زیرساخت ها شده اند.

    برچسب ها