عصر خودرو

حسینی:

ثبات نرخ زعفران ادامه دار شد

عصر بازار- عضو شورای ملی زعفران گفت:در حال حاضر حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۳ میلیون و ۸۰۰ و حداکثر ۵ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان است.

ثبات نرخ زعفران ادامه دار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران از ثبات نرخ طلای سرخ طی یک ماه اخیر در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر حداقل نرخ هر کیلو زعفران 3 میلیون و 800 و حداکثر 5 میلیون و 300 هزارتومان است.

    وی افزود: سودجویان در ابتدای فصل برداشت برای بدست آوردن سودهای هنگفت اقدام به خرید و دپو زعفران در انبارها کردند که نزدیک شدن به فصل برداشت و عرضه انبوه، بی ثباتی در بازار را به همراه داشت.

    حسینی ادامه داد: با توجه به آنکه دلالان به هدف شوم خود و سودهای هنگفت در سال جاری دست نیافتند، انتظار می رود که این روند در سال زراعی جاری تکرار نشود چرا که نامتوازنی در عرضه و تقاضا طی سال نوساناتی در بازار ایجاد می نماید.

    عضو شورای ملی زعفران در خصوص آخرین وضعیت تولید بیان کرد: همه ساله به طور خودکار سطح زیر کشت محصول 10 درصد افزایش می یابد که در صورت نبود تنش گرمایی خاص پیش بینی می شود که تولید زعفران با افزایش حداقل 10 درصدی روبر شود.

    وی با اشاره به روند عادی صادرات زعفران گفت: اگرچه گمرک آمار دقیقی از میزان صادرات اعلام نکرده است اما با وجود افزایش خودکار سطح زیر کشت محصول پیش بینی می شود که همه ساله با افزایش میزان صادرات روبرو شویم.

    حسینی با انتقاد از عجله برخی تجار در امر صادرات عنوان کرد: برخی صادرکنندگان اقدام به صادرات زعفران امانی به بازارهای هدف می نمایند که این امر ضربه نهایی به تولید وارد می نماید.

    عضو شورای ملی زعفران در خصوص غارت میراث سه هزار ساله ایرانیان اظهار داشت: براساس شنیده ها،  امسال پیاز زعفران به صورت انبوه از کشور خارج شد که این امر یک هشدار برای زعفران ایرانی است چرا که در صورت نبود مدیریت لازم در آینده ای نه چندان دور جایگاه نخست تولید کننده زعفران را از دست خواهیم داد.

    وی تصریح کرد: همه ساله از ابتدای اردیبهشت ماه، وزارت جهاد کشاورزی باید اقدام به خرید پیاز مازاد کشاورزان نماید و آنها را براساس کیفیت طبقه بندی نماید تا در صورت نیاز در اختیار کشاورزان قرار دهد چرا که تعلل در این امر به زیان طلای سرخ ایرانی تمام می شود.

    برچسب ها