عصر خودرو

آژانس بین المللی انرژی :

تقاضای جهانی برای نفت بیش از حد انتظار افزایش می‌یابد

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت امسال بیش از حد انتظار افزایش خواهد یافت.

تقاضای جهانی برای نفت بیش از حد انتظار افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، تقاضای جهانی برای نفت امسال بیش از حد انتظار افزایش خواهد یافت و به رغم افزایش تولید نفت در آمریکای شمالی و تبعیت ضعیف اوپک از توافق کاهش تولید، به کاهش مازاد عرضه در بازار جهانی کمک خواهد کرد.

    آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود، پیش بینی اش از رشد تقاضای نفت در سال 2017 را از 1.4 میلیون بشکه قبلی به 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش داده و گفته که انتظار دارد سال آینده نیز میزان تقاضا 1.4 میلیون بشکه افزایش یابد.

    این آژانس مستقر در پاریس که به کشورهای صنعتی جهان در زمینه سیاست های انرژی توصیه های تخصصی ارائه می کند در ادامه می افزاید: «میزان تقاضا که بالاتر از میزان پیش بینی شده قبلی خواهد بود، تولید کنندگان را تشویق خواهد کرد.»

    در ادامه این گزارش آمده است، میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید در ماه جولای به 75 درصد کاهش یافته که پایین ترین رقم از زمان آغاز اجرای توافق در ماه ژانویه بوده است.

    آژانس تبعیت پایین الجزایر، عراق و امارات را از دلایل اصلی این تبعیت پایین برشمرده است.

    به علاوه، لیبی نیز که در حال حاضر از توافق کاهش تولید معاف است، تولید خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. در نتیجه میزان کل عرضه نفت جهان در ماه جولای 520 هزار بشکه در روز افزایش یافته و در حد 500 هزار بشکه بالاتر از متوسط یک سال قبل باقی مانده است.

    این موسسه بین المللی همچنین پیش بینی کرده که میزان تولید نفت کشورهای غیر عضو واپک در سال 2017 به میزان 700 هزار بشکه و در سال 2018 به میزان 1.4 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

    بر اساس برآورد این گزارش، میزان ذخایر نفت در کشورهای صنعتی در ماه های ژوئن و جولای کاهش داشته، اما همچنان 219 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 سال گذشته است.

    برچسب ها