عصر خودرو

کاهش کارمزد معاملات موجب خروج بورس از رکود می‌شود

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش کارمزد معاملات علاوه بر افزایش نقدشوندگی، به رونق بورس و افزایش حجم معاملات نیز کمک می کند.

کاهش کارمزد معاملات موجب خروج بورس از رکود می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در خصوص تاثیر کاهش کارمزد بر معاملات بازار سرمایه گفت: کارمزد معاملات در بورس‌های مختلف در دنیا به دلیل پایین بودن یکی از موضوعاتی است که موجب افزایش حجم معاملات و در نتیجه بهبود نقدینگی در این بازارها می شود و بر این اساس بنظر می رسد بازار سهام در کشور ما نیز مانند سایر کشورها باید به سمت کاهش کارمزدها حرکت کند.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: موضوعاتی همچون کاهش کارمزد زمانی که بازار سهام با رکود و نیز افت معاملات همراه است نمود بیشتری پیدا می کند و بر این اساس بنظر می رسد در شرایط که بورس با کاهش حجم و ارزش معاملات همراه است این موضوع بتواند به رونق نسبی معاملات کمک کند.

    وی همچنین با اشاره به این که یکی از موضوعاتی که بر افزایش نقدشوندگی در بورس اثرگذار است بحث کاهش هزینه معاملات است اضافه کرد: چندی پیش نیز رئیس سازمان بورس بر این مطلب تاکید کرد که سازمان بورس سهم خود را از کارمزد معاملات کاهش خواهد داد که می توان این موضوع را به فال نیک گرفت؛ البته از سازمان بورس انتظار می رود هر چه سریعتر این وعده خود را برای بهبود شرایط بازار عملی کند.

    این کارشناس بازار سرمایه همچنین در پاسخ به این پرسش که واکنش کارگزاران نسبت به کاهش سهم خود از کارمزد معاملات چگونه خواهد بود اذعان داشت:‌ در این زمینه کانون کارگزاران تصمیم گیرنده است اما بنظر می رسد از آنجا که با کاهش کارمزد، حجم معاملات افزایش پیدا کند بنابراین از این نظر هم این اتفاق می تواند با استقبال کارگزاران مواجه شود.

    وی گفت: از سوی دیگر یکی دیگر از موضوعاتی که به بهبود شرایط بورس و خروج نسبی معاملات آن از رکود کمک می کند کاهش نرخ مالیات معاملات است که این موضوع نیز باید توسط متولیان بازار سرمایه پیگیری شود.

    برچسب ها