عصر خودرو

با هدف فرهنگ سازی برگزار شد؛

نخستین "بومی نو- فین تک" دانش آموزی در بازار سرمایه

عصر بازار- رویداد بومی نو- فین تک با هدف فرهنگ سازی بازار سرمایه ویژه دانش آموزان پایه اول متوسطه در قالب مسابقات کسب و کار دانش آموزی آغاز شد.

نخستین "بومی نو- فین تک" دانش آموزی در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در این رویداد 2 روزه که از پنجشنبه 19 مرداد آغاز شده، دانش آموزان ضمن آشنایی با بوم مدل کسب و کار به صورت تیمی با طرح ایده های نوآورانه در حوزه بازار سرمایه به رقابت می پردازند.

    از آنجا که سوابق مطالعاتی و اجرایی طرح ملی کاشف نشان از ظهور ایده های ناب در حوزه های مختلف کسب و کار دارد و متعاقباً منجر به کارآفرینی و اشتغال زایی در مقیاس دانش آموزی شده ، معرفی بازار سرمایه و ظرفیت های موجود در آن به عنوان یکی از ارکان اصلی بازارهای مالی در جهت توسعه فرهنگ سهامداری در کشور به دانش آموزان نخبه امروز و کارآفرینان فردا در دستور کار قرار گرفت.

    محمدجواد فرهانیان، عضو  هیات مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در خصوص این رویداد به خبرنگار سنا گفت: برای نخستین بار شاهد برگزاری رویداد استارتاپی حوزه بازار سرمایه برای دانش آموزان پایه اول متوسطه هستیم که در این ابتکار تلاش می شود دانش آموزان و آینده سازان کشور با موضوع بازار سرمایه و چالش های مرتبط با آن آشنا شوند و برای این چالش ها راهکارهایی نیز در حد دانش آموزی ارائه دهند.

    رئیس شورای سیاستگذاری رویداد بومی نو- فین تک همچنین اظهار داشت: با برگزاری این ایده، به دنبال اهداف آموزشی و فرهنگ سازی هستیم، تا آینده سازان با نگاه کارآفرینانه در حوزه های مالی به ویژه بازار سرمایه گام بردارند ؛ همچنین تلاش خواهد شد رویداد  آموزشی فرهنگ سازی مسابقات کسب و کار دانش آموزی بومی نو- فین تک به طور سالانه و در مقیاس گسترده تر ادامه یابد. 

    گفتنی است: شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با همکاری موسسه کارآفرینان شایسته فردا (مجری طرح ملی کاشف؛ تحت نظارت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران)، در راستای تفاهم نامه همکاری منعقده، رویداد آموزشی فرهنگ سازی "بومی نو- فین تک" را با رویکرد بازار سرمایه ایران به اجرا گذاشته است .

    پیش از این هم با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت بورس اوراق بهادار تهران، دانش آموزان و مربیان ضمن بازدید از تالار شیشه ای بورس در ساعات معاملات بازار ، به طور خلاصه با نحوه معاملات در بورس آشنا شدند.

    در حاشیه مراسم نخستین "بومی نو- فین تک" دانش آموزی در بازار سرمایه مدیر طرح کاشف در گفتگو با سنا ضمن اشاره به استقبال خوب دانش آموزان از این رویداد گفت: در طرح کاشف در پنج سال گذشته نزدیک به 2 میلیون دانش آموز را در حوزه کارآفرینی استعداد سنجی کردیم و به انتخاب حدود  40 هزار نفر به عنوان استعدادهای خوب برای آموزش رسیدیم.

    رضا زعفریان افزود: در جلسات آموزشی به این نتیجه رسیدیم که دانش آموزان نیازمند انگیزه، حمایت، تشویق و راهنمایی هستند تا بتوانند ایده های کسب و کارهای جدید را به دست آورند ؛  بنابراین به ایده یک استارتاپ تخصصی در حوزه مالی رسیدیم و نام آن را هم به طور مشترک " بومی نو- فین تک " گذاشتیم تا بتوانیم دانش آموزان را به سمت استارتاپ های مالی در حوزه بورس، بانک و خدمات بیمه ای هدایت کنیم.

    عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه  این نخستین " بومی نو"  تخصصی دانش آموزی است که در حوزه مالی با تمرکز بر بازار سرمایه برگزار می شود ابراز امیدواری کرد که چنین برنامه هایی در سراسر ایران برگزار شود. 

    خاطر نشان می شود در حاشیه این مراسم، کارگاه های آموزش بوم کسب و کار نیز برگزار شد.

    اولین رویداد تخصصی دانش آموزی " بومی نو- فین تک"  در حوزه بازار سرمایه، عصر امروز جمعه 20 مرداد با ارائه سخنرانی ها و اعلام برنده ها و تقدیم هدایای مربیان، داوران و تیم اجرایی به کار خود پایان خواهد داد.

    برچسب ها