عصر خودرو

لیگ ستارگان سالانه می‌شود

عصر بازار- برگزاری مسابقات یک ماهه لیگ ستارگان بازار سرمایه چندین مزیت را برای بازار سرمایه به ارمغان می آورد. مزیت اول این است که تحصیلکردگان رشته‌های مالی و حسابداری، مفروضات ذهنی و آموزه‌های دانشگاهی خود را در بازار مدرن مالی وارد می‌کنند و متوجه می‌شوند که چگونه می‌توانند از دانش تئوریک خود در بازار واقعی استفاده کنند.

لیگ ستارگان سالانه می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، مزیت دیگری که این مسابقات برای بازار ایجاد می ‌کند، این است که فاصله بین صنعت و دانشگاه را کم می‌کند. کاهش فاصله بین صنعت و دانشگاه، یکی از اصلی ترین فاکتورهای توسعه‌ای است. اما در کمتر رشته دانشگاهی تاکنون موفق بوده‌ایم که این کاهش فاصله را انجام دهیم. طبق برنامه ریزی‌ها، قرار است از سال آینده، تمام دانشگاه‌ها در این لیگ حضور داشته باشند و به صورت حذفی به مراحل بالاتر وارد شوند. در نتیجه این اتفاق، تعداد دانشجویان بیشتری در این حوزه وارد می‌شوند.
    همچنین در این مسابقات، دانشجویان بسیار جوانی نیز حضور داشتند که طبعا آمار نرخ بیکاری و ترس بیکار شدن پس از اتمام تحصیلات را در ذهن خود دارند. در حالی که این مسابقات به آنها یاد می‌دهد که می‌توانند با داشتن سرمایه اندک و کسب مهارت‌های مالی و سرمایه گذاری، برای خود درآمد داشته باشند.
    البته در جریان برگزاری اولین دوره لیگ ستارگان بورس، انتقاداتی نیز به روند برگزاری وارد شده است که برخی از آنها انتقادات به جایی هستند. به طور مثال گفته می‌شود که زمان یک ماهه برگزاری مسابقات کم است. می‌توان به صراحت این انتقاد را پذیرفت، بهترین زمان برای برگزاری مسابقات 3 ماه است و با توجه به ورود همه دانشگاه‌ها از سال آینده و حذفی بودن مسابقات، 4 مرحله برای مسابقات این لیگ متصور هستیم که هر کدام 3 ماه زمان می‌برد. بنابراین لیگ در طول سال در جریان خواهد بود.
    در این صورت نیازی به حضور افراد در تالار حافظ نیز وجود ندارد، بلکه می‌توانند از شهرها و دانشگاه‌های خود در مسابقات حضور داشته باشند.
    انتقاد دیگری که مطرح می‌شود، این است که برخی از شرکت کنندگان، در نهادهای مالی شاغل هستند، اما این موضوع از نظر برگزارکنندگان ایرادی در پی ندارد. در واقع به دلیل آن که بسیاری از شرکت کنندگان در مقطع کارشناسی ارشد هستند، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که هیچکدام شاغل نباشند. برخی از سرپرست‌های تیم‌ها نیز در نهادهای مالی حضور دارند که این موضوع به وزن کشی و رقابت مخفی بین سرپرستان تیم‌ها نیز تبدیل شده است. این جریانات باعث افزایش شور و حرارت بازار سرمایه می‌شود.

    حسین خزلی خرازی – مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی

    برچسب ها