عصر خودرو

با حضور دکتر محمدی و هیات همراه به امضا رسید؛

موافقتنامه خرید و فروش محصولات در بورس های کالایی ایران و هند

عصر بازار- نهادهای ناظر بازار سرمایه ایران و هند، موافقتنامه خرید و فروش محصولات در بورس های کالایی دو کشور را امضا کردند.

موافقتنامه خرید و فروش محصولات در بورس های کالایی ایران و هند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، این موافقتنامه روز گذشته در هند با حضور دکتر شاپور محمدی، رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه ایران و شیری آجای تیاگی همتای هندی او به امضا رسید .

    با امضای این موافقتنامه که به تایید دولت هند نیز رسید،  امکان خرید و فروش مجموعه ای از محصولات از جمله قیر، در بورس های کالایی دو کشور فراهم شد.

    بر اساس این موافقتنامه، قیر ایران از طریق پروتکلی که میان بورس های کالایی دو کشور نهایی خواهد شد، فروخته می شود. علاوه بر این، بورس های کالایی ایران و هند با همکاری دوجانبه، موضوع صادرات قیر را در دستور کار خود قرار خواهند داد .

    همچنین از آنجا که قیر جزو محصولات  استراتژیکی است که تهیه آن از ایران برای هند بسیار مهم است، با امضای این توافقنامه، خریداران هندی می توانند قیر را از تابلوی بورس کالا تهیه کنند.

    حذف واسطه ها در بازار قیر و  حضور شفاف تر و  فعال تر دو کشور در تعیین قیمت و کیفیت این محصول از دیگر مزایای امضای این توافقنامه اعلام شده است .

    به گفته بهادر بیژنی، جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جذب سرمایه گذاری خارجی، توافقنامه اخیر گام مهمی در پیشبرد اهداف و پروژه های مشترک بین بورس های کالایی  ایران و  دو بورس کالایی هند خواهد بود. 

    در پایان مراسم هم دکتر محمدی، از رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه  این کشور برای افتتاح معاملات میان بورس های کالایی ایران و هند و اجرایی کردن زمینه های مشترک میان دو نهاد ناظر به ایران دعوت به عمل آورد.

    برچسب ها