عصر خودرو

مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته

عصر بازار- در بسته خبری پیش‌رو، به بررسی مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت پرداخته شده است .

مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ،آخرین اخبار به شرح زیر می باشد :

    کاهش نرخ بهره ضروری است

    رییس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه ثبات بازار ارز، کنترل نقدینگی و ... از تصمیمات اصلی بانک مرکزی در این سال ها بوده است گفت: برخی می گفتند به بهانه کنترل تورم رکود را دامن زده ایم درحالیکه با ظرافت سیاست ها را اجرا کرده و شاهد رشد 12.5 درصد در سال گذشته بودیم. ولی الله سیف با بیان اینکه نظام بانکی و تسهیلات نظام بانکی و نرخ این تسهیلات نقش مهمی در رقابت پذیر بودن محصولات داخلی دارد تصریح کرد: باید تلاش کنیم هر چه زودتر به ایجاد تعادل در متغیرهای اقتصادی به خصوص نرخ سود عمل کنیم.

    مشاهده کل خبر


    با موافقت بانک مرکزی، تک‌نرخی شدن ارز در بورس کلید می‌خورد

    نایب‌رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با تأکید بر اینکه تک‌نرخی شدن ارز به معنای تثبیت قیمت آن نیست، تصریح کرد: با تک‌نرخی شدن ارز، فاصله قیمتی بین ارز دولتی و آزاد برداشته می‌شود و عملاً با یک نرخ روبرو خواهیم بود؛ اما باز هم با وضع اقتصادی کشور، این نرخ ثابت نخواهد بود. سیدحسین سلیمی ادامه داد: برای یکسان‌سازی نرخ ارز، آئین‌نامه‌ها و مقررات عرضه ارز در بورس تهیه شده است که قرار بود تا پیش از پایان سال گذشته فعالیت آن آغاز شود اما احتیاط کردند و این کار به امسال موکول شد.

    مشاهده کل خبر


    صندوق های بخشی در آستانه ورود به بازار سرمایه

    به گفته مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق های بخشی در قالب صندوق های غیر متنوع پس از تصویب در هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به جمع ابزارهای بازار سرمایه می پیوندند. محسن خدابخش ادامه داد: در حال حاضر نامی که برای این صندوق در نظر گرفته شده است، صندوق بخشی است اما محتمل است که پس از بررسی های نهایی در هیأت مدیره عنوان این صندوق دستخوش تغییر شود اما کارکرد آن تحت سرمایه گذاری در یک گروه صنعت بدون تغییر خواهد بود.

    مشاهده کل خبر


    تشکیل کارگروه ویژه برای عرضه سهام یک شرکت ایرانی در بورس استانبول

    مدیر امور بین الملل سمات از عرضه سهام پتروشیمی یک شرکت ایرانی در بورس استانبول در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کارگروه ویژه ای برای عرضه سهام این شرکت تشکیل شده و مدل پیشنهادی برای پذیرش آن نیز به تایید رسیده است. محمد سجاد سیاهکارزاده در ادامه گفتگوی خود با "سنا" اظهار داشت: کارگروهی متشکل از بورس تهران، شرکت سپرده گذاری مرکزی، بورس استانبول، تاکاس بانک و شرکت MKK تشکیل شده است تا زمینه پذیرش و قیمت گذاری سهام این شرکت پتروشیمی در بورس استانبول فراهم شود.

    مشاهده کل خبر


    چهار ویژگی مهم صندوق تثبیت

    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مهر آیندگان در گفت و گو با "سنا" در خصوص مزیت های راه اندازی صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: چنین ابزارهای حمایتی در بلند مدت بر حافظه و ذهن سرمایه گذاران تاثیر می گذارد و باعث ماندگاری اعتماد و آرامش در بازار می شود. مصطفی امید قائمی مهمترین مزیت این صندوق را کنترل و کاهش خطرهای سامانه ای یا فرادستگاهی در بازار سرمایه خواند و اظهار داشت: این صندوق قرار است در شرایط وقوع بحران های مالی، اقتصادی و اجرای سیاست های عمومی حاکمیتی برای حفظ و توسعه فضای رقابت منصفانه در بازار سرمایه فعالیت کند.

    مشاهده کل خبر


    احساس امنیت کشاورزان با ورود به تالار نقره ای/ تاکید به استفاده از ابزارهای بورس کالا در برنامه ششم توسعه

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بورس کالا با استفاده از شیوه های مختلف و جذاب توانسته است احساس امنیت کشاورزان رانسبت به فروش محصولات خود در بازار سرمایه با قیمت واقعی را فراهم کند. محمد حسن نژاد درباره زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن فرایند فروش محصولات کشاورزی در بورس کالا، گفت: بورس کالا در چند سال اخیر با اقدام های موثری که انجام داده است توانسته ارتباط بین بازار سرمایه و بخش کشاورزی را بیشتر کند از همین رو شاهد اجرای سیاست قیمت تضمینی محصولاتی چون گندم، جو، ذرت و برنج در بورس کالا هستیم.

    مشاهده کل خبر


    یکسان سازی نرخ و راه اندازی بازار مشتقه ارز از اولویت های دولت دوازدهم باشد

    دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران پیرامون راه اندازی بازار مشتقه ارزی در بورس کالای ایران گفت: تک نرخی شدن ارز آنچنان که از سوی برخی مسئولان بزرگ نمایی می شود، کار دشواری نیست. این سیاست در حدود 180 کشور دنیا به اجرا درآمده و ایران جزو 20 کشوری است که در اجرای آن با مشکل مواجه است. سعید اسلامی بیدگلی تاکید کرد: اجرای این سیاست به عظم جدی دولت نیاز دارد؛ زیرا این طرح به معنای کنترل منافع در اختیار صاحبان قدرت است که از چند نرخی بودن ارز در کشور منفعت کسب می کنند. اما اگر دولت این سیاست را عملیاتی کند، به نفع اقتصاد کشور خواهد بود و با توجه به اینکه دولت خود عرضه کننده بزرگ در بازار ارز است، از این امر منتفع خواهد شد.

    مشاهده کل خبر


    بازار سرمایه بهترین گزینه سرمایه گذاران می شود

    مدیر عامل کارگزاری بانک توسعه صادرات در خصوص تاثیر مراسم تحلیف رییس جمهور بر بازار سرمایه گفت: تاثیر این گونه مراسم، پس از تعیین تکلیف نهایی کابینه و آغاز به کار دولت در دور جدید مشخص می شود. سیدرضا علوی با تاکید بر اینکه انتخاب وزرا و کابینه جدید برای بازار سرمایه خبر بسیار مهمی است، اظهار داشت: بازار سرمایه با تعیین تکلیف هیات دولت، بر اساس محاسبات و سمت و سوی جدید دولت اقدام به تعیین سیاست های خود می کند و حرکت جدیدی را آغاز خواهد کرد.

    مشاهده کل خبر


    مزایای اکران عمومی طرح "قیمت تضمینی" روی تابلوی بورس کالا

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای اجرای سیاست قیمت تضمینی در خصوص کالاهای اساسی به ویژه گندم، اظهار داشت: اصلی ترین مزیت اجرای این سیاست اطمینان بخشی به کشاورزان است تا به کشت یک محصول اقدام کند یا خیر. به گفته علی ابراهیمی، عرضه گندم به عنوان یک کالای اساسی در بورس کالا مطابق این ماده قانونی ضمن ایجاد شفافیت و برقراری رابطه مستقیم بین تولیدکننده و خریدار واقعی، به ثبت جامع و یکپارچه اطلاعات کشاورزان و محصولات آنها در سامانه رسمی بورس کالا و سیستم شفاف آن کمک می کند. زیرا به طور کلی هر کالایی در بورس مورد معامله قرار گیرد، شفافیت تجارت در آن کاملا واضح است.

    مشاهده کل خبر


    تاثیر ابقا یا تغییر وزرای دولت بر بازار سرمایه

    مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری بانک خاورمیانه در خصوص تاثیر انتخاب و مشخص شدن کابینه دولت دوازدهم بر روند معاملات بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به عنوان آیینه تمام نمای اقتصاد، انعکاس دهنده تحولات مختلف از جمله تعیین کابینه در دولت جدید و معرفی وزرای اقتصادی دولت دوازدهم است. امیر صالحی با بیان این که ابقا و یا تغییر هر یک از وزرای کنونی در دولت دوازدهم می‌تواند بر روند معاملات نمادهای مختلف و نیز صنایع بازار سرمایه اثرگذار باشد، گفت: به عنوان مثال در وزارت نفت، احتمال ابقای دوباره بیژن نامدار زنگنه در این وزارتخانه پررنگ است و به دلیل اینکه دو صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی از صنایع مهم در بازار سرمایه هستند، از نظر تداوم برنامه‌ها و رویکردها تا حدود زیادی وضعیت این صنایع در بحث سیاستهای کلان مشخص است.

    مشاهده کل خبر


    توسعه نهادهای مالی در گروی عبور از عملکرد سنتی

    مدیر عامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با اشاره به این که برای توسعه نهادهای مالی باید از شکل سنتی خارج شویم گفت: در حال حاضر در دوران گذار هستیم و باید تامین مالی در کشور از بازار پول به سمت بازار سرمایه حرکت کند که در این راستا وضعیت سیستم بانکی می‌تواند بر کندی یا سرعت این روند تاثیرگذار باشد. علی تیموری خاطر نشان کرد: در زمینه پوشش ریسک مدیریت دارایی ها و توسعه ابزارها پیشنهادات لازم به سازمان بورس داده شده است و قطعا تنوع ابزارها کارکرد مناسبی برای توسعه بازار دارد.

    مشاهده کل خبر

    برچسب ها