عصر خودرو

ترامپ همچنان به دنبال حمایت از تولید داخلی در مقابل واردات؛

آمریکا تعرفه واردات فویل آلومینیومی از چین را تا ۸۱ درصد افزایش می‌دهد

عصر بازار- آمریکا قصد دارد با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی در مقابل واردات از کشور چین، بر واردات فویل آلومینیومی از این کشور مالیات اضافه تری بین ۱۶.۵ تا ۸۱ درصد وضع نماید.

آمریکا تعرفه واردات فویل آلومینیومی از چین را تا ۸۱ درصد افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی دولت ترامپ در نظر دارد تا با هدف حمایت از تولیدات داخلی، تعرفه واردات فویل آلومینیومی از کشور چین را افزایش دهد. این اقدام دولت آمریکا تأثیر قابل توجهی بر واردات فویل آلومینیومی از کشور چین خواهد داشت.

    وزارت تجارت خارجی آمریکا اخیرا اعلام کرده است که طرحی را در دستور بررسی دارد که طبق آن بر واردات فویل آلومینیومی از کشور چین مالیات اضافه تری بین 16.5 تا 81 درصد وضع میگردد. طبق این طرح میزان دقیق مالیات بر واردات نیز مطابق با یارانه دریافتی شرکت صادرکننده چینی از دولت این کشور تعیین خواهد شد.

    وزارت تجارت خارجی آمریکا در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرده است که دولت آمریکا با تمام قدرت در مقابل کشورهایی که بخواهند با تجارت ناعادلانه به تولید داخلی، اشتغال و فضای کسب و کار آمریکا صدمه بزنند مقابله خواهد کرد.

    در واقع بهانه اصلی دولت آمریکا برای افزایش تعرفه واردات از کشور چین، حمایت دولت چین از شرکت های آلومینیومی است که موجب شده است این شرکت ها در مقابل تولیدکنندگان دیگر کشورها از جمله آمریکا از توان رقابت پذیری بیشتری برخوردار باشند.

    در حال حاضر بخشی از نیاز فویل آلومینیومی آمریکا از طریق واردات از چین تأمین میشود. اما آمریکا معتقد است در اختیار قرار دادن بازار داخلی این محصول به شرکت های چینی به منزله از دست دادن امکان تولید و اشتغال داخلی است. از این رو دولت آمریکا از هیچ اقدامی برای مدیریت واردات دریغ نمیکند و وضع مالیات اضافه تر بر واردات از کشور چین نیز با همین هدف انجام گرفته است.

    با اینحال وزارت تجارت خارجی آمریکا اعلام کرده است که چنانچه محرز شود که دولت چین از شرکت های داخلی خود در حوزه تولید فویل آلومینیومی حمایت نمیکند، در آینده اخذ مالیات اضافه تر از آن ها را لغو خواهد کرد.

    برچسب ها