عصر خودرو

به دلیل نگرانی از سقوط پوند؛

«اچ‌اس‌بی‌سی» با یورش برای افتتاح حساب ارزی در انگلیس روبرو شد

عصر بازار- بریتانیایی‌ها به دلیل نگرانی از سقوط پوند در پی برگزیت به دنبال افتتاح حساب ارزی در بانک‌های بریتانیا بویژه «اچ اس بی سی» هستند.

«اچ‌اس‌بی‌سی» با یورش برای افتتاح حساب ارزی در انگلیس روبرو شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، به دلیل شدت گرفتن نگرانی بریتانیایی ها از آینده مبهم در دوره پسابرگزیت و نیز کاهش ارزش پوند، بسیاری به شعب بانک  «اچ اس بی سی» بریتانیا برای افتتاح حساب ارزی یورش آورده اند. 

    در همین حال، میزان تقاضای بریتانیایی ها برای در خواست حساب ارزی در ماه ژوئن در مقایسه با ماه قبل از آن 23 درصد افزایش نشان می دهد. بریتانیایی ها به دنبال حفظ پول نقد خود به ارزهای دیگر در این منطقه هستند.

    در حال حاضر، بسیاری از بریتانیایی ها نسبت به این واقعیت که پوند در دوره «پسابرگزیت» در معرض خطر است، آگاه شده اند. به گفته برخی از مسئولین سیستم بانکداری بریتانیا، مردم طی ماه های اخیر به خرید دلار و یورو روی آورده اند.

    همچنین بانک «بارکلیز» بریتانیا هم به مشتریان خود خدمات افتتاح حساب ارزی می دهد؛ اما از دادن آمار در این رابطه خودداری کرده است. بر همین اساس، 80 درصد تقاضای بریتانیایی ها به داشتن ارز دلار و یورو است؛ ضمن اینکه میزان تقاضای دلار در بریتانیا در ماه ژوئن در مقایسه با ماه قبل از آن 6 درصد افزایش نشان می دهد.

    برچسب ها