عصر خودرو

بازگشایی مجدد صادرات محصولات پتروشیمی به ترکیه

عصر بازار- مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در اثر مذاکرات صورت گرفته بین مقامات دو کشور مشکل به وجود آمده برطرف شده و فعالیت‌ها به حالت عادی بازگشت.

بازگشایی مجدد صادرات محصولات پتروشیمی به ترکیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از   باشگاه خبرنگاران ، روند صادرات محصولات پتروشیمی ایران به ترکیه اخیراً با مشکل رو به رو شده بود، زیرا گمرک ترکیه اعلام کرده بود برای ترخیص محموله‌هایی که از ایران صادر می‌شود، اسناد فروش باید به تأیید کنسولگری ترکیه در ایران برسد.

    محمدرضا مودودی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گفت: مشکل تجاری بوجود آمده بین دو کشور ایران و ترکیه تنها یک سوء تفاهم بوده است.

    وی در ادامه توضیح داد: چند تن از تجار ایرانی برای اطمینان از معامله خود، طرف مقابل ترک را از طریق کنسولگری ایران در این کشور مورد ارزیابی قرار داده بودند و این امر موجب شد تا مسئولان ترک هم در اقدامی متقابل ، تمام تجار ایرانی را مجبور به دریافت استعلام از سفارت این کشور کنند.

    مودودی تصریح کرد: این موضوع موجب بروز مشکلاتی برای تجار ایرانی و توقف صادرات محصولات پتروشیمی به کشور ترکیه به مدت 4 روز شد.

    قائم مقام سازمان توسعه تجارت در پایان تأکید کرد: در اثر مذاکرات صورت گرفته بین مقامات دو کشور مشکل به وجود آمده برطرف شده و فعالیت‌ها به حالت عادی بازگشت.

    برچسب ها