عصر خودرو

«جک ما» عنوان ثروتمندترین فرد چینی را از دست داد

عصر بازار- مجله فوربس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، «ما هوتینگ» مدیر عامل شرکت اینترنتی «تنسنت» در چین با ثروت ۳۷ میلیارد دلار، عنوان ثروتمندترین چینی را به خود اختصاص داد.

«جک ما» عنوان ثروتمندترین فرد چینی را از دست داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، مجله فوربس اعلام کرد، ثروت «ما هوتینگ» مدیر عامل شرکت اینترنتی  «تنسنت» در چین 37 میلیارد دلار است؛ در حالیکه «جک ما» صاحب شرکت علی بابا دارای ثروتی به ارزش 36 میلیارد و 200 میلیون دلار است و این بار در رتبه دومین ثروتمند بزرگ چینی قرار می گیرد.

    اپلکیشن وی چت در چین طرفداران بسیار زیادی دارد که  شرکت «تنسنت» اپراتور آن است و در حدود 940 میلیون کاربر دارد. از ویژگی های این اپلیکیش فراهم کردن بستری برای کاربران بمنظور سفارش کالا، انتقال پول، پرداخت قیمت کالا در فروشگاه ها و نیز پرداخت قبض است که چنین کاربری در تلگرام و واتس اپ دیده نمی شود. 

    سامانه پرداخت «علی پِی» که متعلق به شرکت علی بابا است دارای رقیب جدی با نام «وی چت پرداخت» در چین است. شرکت «تنسنت» اعلام کرد، در سال 2017 میلادی بیش از 600 میلیون کاربر از این  «وی چت پرداخت» استفاده کرده اند و 450 میلیون چینی هم از «علی پِی» بهره برده اند. 

    صاحب علی بابا چند ماه پیش در مصاحبه ای گفته بود که تا سال 2036 میلادی دارای ثروتی بیش از اقتصاد پنجم جهان و اقتصادی بزرگ تر از فرانسه و بریتانیا خواهد بود.

    برچسب ها