عصر خودرو

استفاده از انرژی هسته‌ای تا ۲۰۵۰ در مرکز و شرق آسیا ۳.۵ برابر خواهد شد

عصر بازار- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) اعلام کرد که احتمال افزایش ظرفیت تولیدی انرژی هسته‌ای به ۱۲۳ درصد تا سال ۲۰۵۰ وجود دارد.

استفاده از انرژی هسته‌ای تا ۲۰۵۰ در مرکز و شرق آسیا ۳.۵ برابر خواهد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر ساله دو بار گزارشی را در مورد وضعیت و دورنمای انرژی هسته‌ای در سطح بین‌المللی گردآوری می‌کند.

    گزارش آژانس با عنوان وضعیت و دورنمای بین‌المللی انرژی هسته‌ای در سال 2017 در مورد فاکتورهایی است که در آینده آن تاثیرگذار است که این موارد شامل تامین بودجه و اعتبارات مالی، بازار برق و مقبولیت عمومی هستند.

    بنا بر این گزارش اگر پتانسیل انرژی هسته‌ای به عنوان یک منبع تولید انرژی بدون کربن با استفاده از راکتورهای پیشرفته توسعه یابد، باعث کاهش تولید پسماندهای رادیواکتیو و نیز افزایش ایمنی می‌شود، در نتیجه استفاده از انرژی هسته‌ای نیز افزایش خواهد یافت.

    در چنین شرایطی ظرفیت تولید انرژی هسته‌ای از 392 گیگاوات در آخر سال 2016 به 554 گیگاوات تا سال 2030، 717 گیگاوات تا 2040 و 874 گیگاوات سال 2050 خواهد رسید.

    سهم انرژی هسته‌ای از تامین انرژی جهان از 11 درصد کنونی به 13.7 درصد تا 2050 خواهد رسید.

    در ادامه این گزارش آمده است که از سال 2025 سالانه حدود 30 تا 35 راکتور هسته‌ای جدید به شبکه تامین برق به خصوص در آسیا متصل خواهند شد.

    آخرین بار در سال 1984 بود که 33 راکتور جدید به شبکه برق متصل شدند. اگرچه این توسعه استفاده از انرژی هسته‌ای در همه مناطق جهان مشاهده خواهد شد، اما بیش‌ترین میزان مربوط به مرکز و شرق آسیا خواهد بود که این میزان تا سال 2050، 3.5 برابر خواهد شد.

    انتظار می‌رود که تا سال 2050 ظرفیت تولید انرژی هسته‌ای در آمریکای شمالی کمی کاهش یابد.

    برچسب ها