عصر خودرو

صادرات میعانات گازی و محصولات پتروشیمی پارس جنوبی دردولت یازدهم ۲ برابر شد

عصر بازار- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در چهار سال فعالیت دولت یازدهم صادرات میعانات گازی و محصولات پتروشیمی در این منطقه با افزایش ۲ برابری از ۱۷ میلیون تن به ۳۴.۲ میلیون تن رسید.

صادرات میعانات گازی و محصولات پتروشیمی پارس جنوبی دردولت یازدهم ۲ برابر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مهدی یوسفی در نشست با خبرنگاران افزود: همچنین با تکمیل و افتتاح فازهای اولویت دار پارس جنوبی در سه سال گذشته برداشت و تولید گاز از میدان گازی پارس جنوبی با افزایش 2 برابری از 270 میلیون متر مکعب به 600 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته به‌گونه‌ای که امروز برداشت گاز میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر برابر شده است.
    وی اضافه کرد: علاوه براین تا فروردین سال جاری میزان تولید نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صفر بود که درسال جاری تولید و صادرات نفت از این میدان مشترک آغاز شد.
    یوسفی ادامه داد: در پایان سال 92 شمار واحدهای پتروشیمی منطقه ویژه انرژی پارس 12 واحد بود که این شمار امروز به 16 واحد افزایش یافته است.
    وی با اشاره به اینکه 14 واحد پتروشیمی در منطقه ویژه انرژی پارس در دست ساخت است گفت: تا پایان سال جاری 2 واحد پتروشیمی مرجان و بوشهر به بهره برداری خواهد رسید.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به درخواست خبرنگاری مبنی بر ضرورت نامگذاری یکی از میدان های شهر بوشهر به نام پارس جنوبی گفت: برای نامگذاری یک میدان شهر بوشهر به نام پارس جنوبی و نصب المان مورد نیاز آن در صورت تمایل شورای جدید شهر بوشهر آمادگی کامل داریم.
    یوسفی در ارتباط با میزان کمک های وزارت نفت در قالب مسئولیت های اجتماعی به مناطق پیرامونی بیان کرد: افزون بر 6 هزار میلیارد ریال طرح های عام‌المنفعه در مناطق مختلف استان بوشهر اجرا شده که از این میزان در طول سه سال کمتر از 100 میلیارد ریال به بخش ورزش استان کمک شده که نتیجه شادی و نشاط حاصل از آن بیش تر از سایر بخش ها بود.
    وی ادامه داد: تیم های شاخصی در حوزه پارس جنوبی مورد حمایت قرار دارند که از جمله آنها می توان به تیم فوتبال ساحلی دریانوردان پارس جنوبی و تیم لیگ برتری فوتبال پارس جنوبی جم اشاره کرد.
    مدیرعامل منطقه ویژه انرژی پارس اظهار داشت: با توجه به اینکه این منطقه تاکنون در منطقه ویژه انرژی پارس حوزه ورزش بانوان اقدام خاصی نداشته در صورت وجود یک تیم کامل و شایسته آماده حمایت از آن هستیم.
    یوسفی در ارتباط با دیگر فعالیت های حوزه مسئولیت های اجتماعی وزرات نفت گفت: برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان برای موفقیت در کنکور سراسری نیز حمایت های خوبی شده که نتیجه آن افزایش قبولی های شهرستانی های میزبان صنایع نفت و گاز در استان بوشهر است.
    وی در ارتباط با ظرفیت رسانه ای استان بوشهر بیان کرد: این استان از لحاظ رسانه ای دارای قابلیت های فراوانی است تا جایی که وضعیت آن از لحاظ کمی و کیفی با بسیاری از استان های با جمعیت بیشتر از برابری می کند.
    یوسفی ادامه داد: این ظرفیت ارزشمند می تواند در رونق و پیشرفت این استان نقشی موثر ایفا کند.
    وی گفت: منطقه ویژه انرژی پارس به ارج نهادن به جایگاه خبرنگاران اهتمام ویژه ای داشته و بر خود لازم می داند در طول سال حداقل یکبار با آنها نشست و گفت و گو داشته باشد.

    برچسب ها