عصر خودرو

پالایشگاه‌های هندی خرید نفت از ایران را کاهش دادند

عصر بازار- هند که در واکنش به اختلاف با ایران بر سر میدان گازی فرزاد ب واردات نفت از ایران را کاهش داده مجبور شده است به خرید تک محموله ها و افزایش خرید نفت خام ترش از عراق و روسیه روی بیاورد.

پالایشگاه‌های هندی خرید نفت از ایران را کاهش دادند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در حالی که هند به دلیل اختلاف با ایران بر سر میدان گازی فرزاد ب قصد دارد در سال مالی منتهی به 31 مارس 2018، خرید نفت خود از این کشور را حدود یک چهارم کاهش دهد، میزان خرید نفت هند از ایران در ماه جولای نسبت به ماه پیش از آن 16.3 درصد کاهش یافت.

    آمارهای رسمی نشان می دهد که خرید نفت هند از ایران در ماه جولای با 16.3 درصد کاهش نسبت به ماه قبل به 414 هزار و 900 بشکه در روز رسیده و 20.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. ماه گذشته شرکت هندی ریلاینس برای اولین بار نفت تولید شده از میدان پارس جنوبی ایران را خریداری کرد.

    به گفته منابع آگاه، میزان بارگیری نفت خام ایران به مقصد هند احتمالا در ماه جاری میلادی به 310 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت که پایین ترین رقم از فوریه 2016 تاکنون خواهد بود.

    پالایشگاه های هندی برای جبران کاهش خرید نفت از ایران به خرید تک محموله ها و افزایش خرید نفت خام ترش از عراق و روسیه روی آورده اند.

    این گزارش حاکی است، فروش نفت روسیه به هند در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر شده و به 148 هزار بشکه در روز رسیده است.

    میزان خرید نفت هند از ایران در بازه زمانی ژانویه تا جولای 2017، به طور متوسط 521 هزار و 300 بشکه در روز بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41.5 درصد رشد نشان می دهد.

    برچسب ها