عصر خودرو

اونس در محدوده ۱۲۶۰ دلار رفت‌وآمد کرد

نوسان دلاری فلز زرد

عصر بازار- فلز زرد، هفته پیش بینی‌های افزایشی را با قدرت آغاز نکرد. اونس طلا که دوشنبه تحت‌تاثیر عوامل متناقض، نوسان‌های محدودی را تجربه کرده بود، سه‌شنبه را تحت حمایت عوامل افزایشی، با رشد آغاز، اما با وارونه شدن روند شاخص دلار، دوباره سقوط کرد.

نوسان دلاری فلز زرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد ، اونس که جمعه روی بهای 1258 دلار ایستاده بود، دوشنبه به قیمت 1257 دلار رسید. سه‌شنبه با قیمت 1259 دلار آغاز شد و با کمک افت چینی شاخص‌های سهام و ضعف دلار با نوسان‌های افزایشی پی گرفته شد. این به معنای حمایت دو غول اول اقتصاد جهان از طلا بود. با این همه، این روند پایدار نبود. بهایی که تا ساعت 8 عصر روز گذشته برای اونس طلا ثبت شد، 1253 دلار بود، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی دومین روز هفته میلادی رقم خورده باشد.

    اونس روز دوشنبه از سویی تحت حمایت افت شاخص دلار و از سوی دیگر تحت فشار رشد بورس‌ها بود تا در نهایت با تنها یک دلار افت مواجه شود. دلیل دیگر نوسان‌های محدود، نبود داده‌های بنیادین جدید بود. همچنین روزهای خلوتی بازارها شروع شده است. کیتکو در گزارش جمع‌بندی روز دوشنبه نوشت: «بیشتر اروپا در آگوست در تعطیلی است و بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایالات‌متحده هم به تعطیلات می‌روند. این امر می‌تواند بازارها را تا پس از تعطیلات روز کارگر در آمریکا در اوایل سپتامبر، خلوت کند.» کیتکو در این گزارش افزود: «معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در انتظار اخبار جدید از نشست اوپک هستند که این هفته در ابوظبی برگزار می‌شود. بسیاری معتقدند برخی اعضای اوپک در مورد سهمیه‌بندی تولید در حال تقلب هستند.» شاخص دلار که جمعه جهش کرده بود، دوشنبه در تعدیل روند، افت کرد، اما رکوردشکنی بازارهای سهام مانع کمک دلار به طلا شد. همزمان نفت خام هم با افت اندک خود، مانع طلا بود.

    سه‌شنبه تحت حمایت افت شاخص دلار و همچنین افت شاخص‌های سهام با نوسان‌های افزایشی آغاز شد. شاخص دلار که دوشنبه تا عدد 43/ 93 واحد افت کرده بود، سه‌شنبه را هم با افت آغاز کرد. همزمان، بازارهای سهام که دوشنبه، اوجی تاریخی را تجربه کرده بودند، افت کردند. دوشنبه، ادامه توجه معامله‌گران به بهبود چشم‌انداز اقتصاد جهان و تداوم انتشار داده‌های خوب درآمدی شرکت‌ها، رشد بورس‌ها را تکرار کرد، اما سه‌شنبه، داده‌های بد از تجارت چین، شاخص‌ها را متاثر کرد. آماری که به تازگی منتشر شده، کمتر از انتظارها بوده است. صادرات دومین اقتصاد بزرگ چین در جولای 2/ 7 درصد رشد داشته، اما این ضعیف‌ترین رقم از فوریه است. تحلیلگران انتظار رشدی 9/ 10 درصدی را داشتند. این داده‌ها نگرانی‌های تازه‌ای را درباره تاثیر پذیرفتن اقتصاد جهان پدید آورد. با افت بورس‌ها، میزان سرمایه‌های ورودی به بازار طلا بیشتر شد، با این حال، از آنجا که چین مهم‌ترین واردکننده طلا در جهان است، معامله‌گران بازار فلزهای گرانبها نگرانی‌های خاص خود را دارند. صبح روز گذشته، نفت خام نوسان شدیدی نداشت تا اونس تحت تاثیر عوامل پیش گفته بماند. با آنکه روند رشد بورس‌ها با وجود افت‌های مقطعی ادامه دارد، رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا هشدار داده که حباب تشکیل شده در بازار اوراق قرضه در آستانه ترکیدن است و این مساله به شدت بازار سهام را تهدید می‌کند. به گزارش سایت طلا، آلن گرینسپن رئیس پیشین فدرال رزرو آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» تاکید کرد: حباب تشکیل شده در بازار اوراق قرضه طی ماه‌های گذشته در آستانه ترکیدن است و این مساله به شدت بازار سهام را نیز تهدید می‌کند. بر اساس این گزارش،‌ او در ادامه تصریح کرد: پایین نگه داشتن نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا آن هم برای یک مدت زمان طولانی تهدیدی جدی علیه اوراق قرضه به شمار می‌رود. نرخ بهره در اقتصاد آمریکا به‌طور غیر‌عادی پایین نگه داشته شده است و زمانی که حباب در بخش اوراق قرضه ترکیده شود، تبعات بسیار منفی را برای بازارهای مالی و سهام در پی خواهد داشت. تازه‌ترین تحلیل «اینوستینگ» نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا، نقره و مس طی روزهای آینده بیشتر تحت‌تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت.

    برچسب ها