عصر خودرو

سکه به کانال جدید وارد شد ؛

ضعف تقاضا در بازار ارز

عصر بازار- روز سه‌شنبه، دلار چهارمین افت متوالی را تجربه کرد و تا ابتدای محدوده ۳ هزار و ۸۱۰ تومان پایین رفت.

ضعف تقاضا در بازار ارز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد ،شاخص ارزی که پنج‌شنبه گذشته روی قیمت 3 هزار و 832 تومان قرار گرفته بود، از روز شنبه وارد جاده نزولی شد و تا روز دوشنبه به قیمت 3 هزار و 812 تومان رسید. در سومین روز هفته، قیمت دلار سه بار به نقطه 3 هزار و 810 تومان برخورد کرد، ولی هر بار از آن پایین‌‌تر نرفت. مقاومت دلار در برابر افت از نقطه 3 هزار و 810 تومان موجب شد بخشی از معامله‌گران عنوان کنند قیمت آن به کف رسیده است. روز سه‌شنبه قیمت دلار در مقاطعی از کف یادشده پایین‌تر رفت، ولی در نهایت روی همان نقطه 3 هزار و 810 تومان به کار خود پایان داد. به گفته فعالان، افت ارزش دلار در کشورهای همسایه و پایین رفتن نرخ حواله درهم دو عاملی بودند که زمینه‌ساز چهارمین افت متوالی این ارز در بازار داخلی شدند. با این وجود، دسته‌ای از افزایشی‌های بازار همچنان در برابر افت بیشتر قیمت در بازار از خود مقاومت نشان می‌دادند، امری که بیانگر آن بود که انتظارات افزایشی همچنان در بازار فعال هستند. برخلاف افت قیمت دلار، روز سه‌شنبه سکه تمام بهار آزادی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با 4 هزار تومان افت به بهای یک میلیون و 220 هزار تومان رسید. به گفته شماری از بازیگران بازار، افزایش بهای اونس تا ساعت 3 بعدازظهر و عبور از محدوده هزار و 260 دلار موجب شد قیمت فلز گرانبهای داخلی وارد کانال بالاتر شود. عده‌ای از معامله‌گران اعتقاد داشتند؛ درصورتی‌که قیمت دلار در روز سه‌شنبه افت نداشت، سکه توانایی رشد بیشتری داشت.

    چهارمین افت

    در چهارمین روز هفته، دلار نه‌تنها چهارمین افت متوالی را به ثبت رساند، بلکه در مقاطعی به محدوده 3 هزار و 800 تومان وارد شد. روز سه‌شنبه، شاخص بازار ارز معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 809 تومان آغاز کرد که 3 تومان پایین‌تر از روز دوشنبه بود. شکست نقطه 3 هزار و 810 تومانی در ابتدای روز انتظارات کاهشی را در بازار تقویت کرد، ولی در ادامه روز دلار در برابر کاهش بیشتر قیمت از خود مقاومت نشان داد و در نهایت با قیمت 3 هزار و 810 تومان به کار خود پایان داد. این در حالی بود که در بخشی غیررسمی بازار قیمت دلار حتی تا نقطه 3 هزار و 805 تومانی نیز پایین رفته بود.

    افت روز سه‌شنبه موجب شد دلار 22 تومان از ارزش خود را در مجموع از پنج‌شنبه گذشته از دست بدهد. روز شنبه، دلار تنها 2 تومان افت را ثبت کرد و به بهای 3 هزار و 830 تومان رسید. شدت افت دلار در روز یکشنبه افزایش یافت و این ارز با 15 تومان کاهش به قیمت 3 هزار و 815 تومان رسید. روند نزولی این ارز روز دوشنبه با 3 تومان افت و رسیدن به قیمت 3 هزار و 812 تومان دنبال شد. در این شرایط شماری از معامله‌گران عنوان کردند، کاهش شدت افت دلار و مقاومت آن در نقطه 3 هزار و 810 تومان می‌تواند نشان‌دهنده نقطه بازگشت این ارز به سوی قیمت‌های بالاتر باشد. با این حال، روز سه‌شنبه چنین اتفاقی در بازار رخ نداد و قیمت دلار به روند کاهشی خود ادامه داد. با این حال، میزان افت دلار به اندازه‌ای نبود که انتظارات افزایشی بازیگران ارزی را کم‌رنگ‌تر کند. افزایشی‌های بازار همچنان در انتظار بازگشت قیمت به سوی محدوده‌های بالاتر بودند.

    برچسب ها