عصر خودرو

شرکت نفت اعلام کرد؛

برنامه جدید توسعه میادین مشترک نفتی با عربستان

عصر بازار: یک مقام مسئول در شرکت نفت با اشاره به برنامه‌ریزی ایجاد زیرساخت‌های توسعه میادین مشترک نفتی با عربستان همچون فرزاد A و B و اسفندیار گفت: با ایجاد زیرساخت‌ها، بستر جذب سرمایه گذاران فراهم می‌شود.

برنامه جدید توسعه میادین مشترک نفتی با عربستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مهدی یوسفی با بیان اینکه هم اکنون شرکت ملی نفت ایران به شدت به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ورود سرمایه گذاری داخلی و خارجی به منطقه پارس ٣ در استان بوشهر است، گفت: هم اکنون تسهیل و تملک اراضی، جاده کشی، فنس کشی و جاده‌های دسترسی در حال مطالعه و انجام است.

    مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اعلام این که در مرحله نخست در منطقه پارس ٣ برای میدان های مشترک همچون فرزاد A و B و اسفندیار جانمایی و توسعه می یابند، تصریح کرد: هرچند میدان های مستقل در نزدیکی این منطقه در اولویت نیست، اما اگر سرمایه گذاران ابراز تمایل کنند می توان در این منطقه برای تاسیسات فرآورشی و طرح توسعه میادین مستقلی همچون گلشن، فردوسی و کوه موند برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنند.

    این مقام مسئول با بیان این که منطقه پارس ٣ به لحاظ جغرافیایی در سه شهرستان استان بوشهر قرار می گیرد، بیان کرد: این منظقه جدید اقتصادی انرژی قرار است در محدوده ای ١٦ هزار هکتاری ایجاد شود.

    وی ادامه داد: بنابراین اجرای این پروژه نیازمند تعامل بسیار نزدیک با مسئولان شهرستان‌های استان بوشهر بوده و در منطقه پارس شمالی، سه شهرستان مختلف با جوامع محلی و روستایی گوناگون مشغول به فعالیت های معمول خود عمدتا در حوزه صیادی هستند و نیاز به تعامل مناسب با این افراد وجود دارد. براین اساس سازمان منطقه ویژه قراردادی با گروه مشاوره ای زیر نظر موسسه مطالعات انرژی بسته است.

    یوسفی با یادآوری این که این گروه مشاوره، سند توسعه استان بوشهر به خصوص در حوزه پارس سه را با توجه به مختصات اجتماعی آن منطقه مطالعه می کنند، تاکید کرد: مرحله اول گزارش این گروه هم تا کنون به دست سازمان منطقه ویژه پارس رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها