عصر خودرو

همکاری ایران و کره جنوبی در توسعه منابع انسانی صنعت هوانوردی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دیدار با هئیت سه نفره آکادمی هوانوردی فرودگاه اینچئون کره جنوبی، مدیریت و منابع انسانی متخصص را مهمترین سرمایه برای صنعت هوانوردی دانست.

همکاری ایران و کره جنوبی در توسعه منابع انسانی صنعت هوانوردی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما ، رحمت اله مه آبادی گفت : می‌خواهیم مدیرانمان حرفه‌ای تربیت شوند و آموزش واقعی حین خدمت ببینند، به این شکل که انتظار داریم آنها را طوری آموزش دهید که خودتان هم برای مدیریت در فرودگاه اینچئون به آنها اعتماد کنید.
    بنابر گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این نشست که به منظور ارائه طرح پیشنهادی آکادمی هوانوردی اینچئون کره جنوبی برای آموزش مدیران نسل آینده فرودگاهی کشورمان با حضور اعضای هیئت مدیره و معاونان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، رحمت‌اله مه آبادی گفت: دو ملت ایران و کره جنوبی پیشینه تاریخی و همکاری خوبی با یکدیگر دارند. ما در یک قاره زندگی می‌کنیم و خوشحالم که یکی از موفق‌ترین و جوان‌ترین فرودگاه‌های جهان یعنی اینچئون در قاره آسیا قرار دارد.
    وی درباره دلایل رغبت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای همکاری با آکادمی هوانوردی فرودگاه اینچئون چنین گفت: این فرودگاه در حال رقابت شدید با برترین فرودگاه‌های جهان در کره جنوبی است و جوان بودن این فرودگاه نیز مهم است که باعث می‌شود اطلاعات و تجربه‌های آن تازه و کاربردی باشد.
    مه آبادی با بیان اینکه صنعت هوانوردی ایران در سال‌های اخیر تحولات بسیار زیادی داشته است، ضمن اشاره به جدا شدن فرودگاه امام خمینی(ره) از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در قالب شهر فرودگاهی و استقلال آن گفت: شرایط کنونی ایران برای همکاری‌های بین‌المللی به مراتب بهتر از قبل شده است و در فضای داخلی هم متحول شده‌ایم و ترافیک‌مان افزایش یافته است.
    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: ایران در موقعیتی جفرافیایی، سیاسی و راهبردی خاص و در بین دو جریان بزرگ ترافیکی قرار دارد که از یک طرف اروپا را به آسیا-پاسفیک و از طرف دیگر خاورمیانه را به اروپا متصل می‌کند. این موقعیت و تحولات اخیر ما را بر این داشت که برنامه‌ریزی‌های جدیدی هم داشته باشیم و توسعه زیرساخت‌ها و همچنین جذب سرمایه‌گذاران خارجی را به عنوان محورهای اصلی برنامه‌های خود قرار دهیم.
    وی با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه اینچئون مجموعه‌ای خدمات‌محور هستند که مدیریت و منابع انسانی متخصص، مهمترین سرمایه آنها محسوب می‌شود، گفت: در بررسی علل موفقیت فرودگاه اینچئون دیدیم که یکی از عوامل این موفقیت سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی است.
    مه‌آبادی ادامه داد: صنعت هواپیمایی یک صنعت بین‌المللی با استانداردها و جهت‌گیری‌های بین‌المللی است و این موضوع ایجاب می‌کند که نیروها و مدیرانمان را در تراز بین‌المللی تربیت کنیم. در همین چارچوب طرح آموزش مدیران نسل آینده فرودگاهی (اینگام) را در شرکت اجرایی کرده‌ایم و پروژه آموزش این مدیران را میان چند مجموعه از کشورهای مختلف به رقابت گذاشته‌ایم.
    وی با بیان اینکه انتظار می‌رود ارتباطی دائمی میان شرکت فرودگاه‌ها و شریک آموزشی‌اش برقرار باشد، افزود: نکته مهم این است که می‌خواهیم مدیرانمان حرفه‌ای تربیت شوند و آموزش واقعی حین خدمت ببینند، به این شکل که انتظار داریم که آنها را طوری آموزش دهید که خودتان هم برای مدیریت در فرودگاه اینچئون به آنها اعتماد کنید.
    دراین دیدار، آقای "کی بوم یانگ" رئیس آکادمی هوانوردی فرودگاه اینچئون نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و آمادگی برای همکاری در پروژه آموزش مدیران نسل آینده فرودگاهی(اینگام) گفت: برنامه خاصی برای آموزش مدیران ایرانی داریم و نظر شما را مورد توجه قرار خواهیم داد.
    وی افزود: اکنون در فرودگاه اینچئون برنامه های آموزشی ما روز به روز در حال افزایش است. ما در بخش های مختلف در زمینه آموزش حین خدمت، برنامه های مختلفی داریم و هدف ما این است که همکاری و ارتباط لازم را با مجموعه شرکت شما داشته باشیم.
    گروه سه نفره آکادمی هوانوردی فرودگاه اینچئون کره جنوبی، عصر دوشنبه از مرکز کنترل فضای کشور بازدید کردند.

    برچسب ها