عصر خودرو

صندوق سرمایه گذاری ارزی با هدف کاهش ریسک سرمایه گذاران بزودی راه اندازی می شود

عصر بازار- یک مسئول بازار سرمایه با بیان اینکه صندوق سرمایه گذاری ارزی بزودی در بازار سرمایه راه اندازی می شود، گفت: برای جذب سرمایه گذاران خارجی نیاز به ابزارهای واسط مالی است و صندوق ارزی که ریسک را کاهش می دهد، یکی از این ابزارهاست.

صندوق سرمایه گذاری ارزی با هدف کاهش ریسک سرمایه گذاران بزودی راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «علی تیموریم امروز درباره راه اندازی صندوق سرمایه گذاری ارزی، بیان داشت: امکان راه اندازی صندوق ارزی حتی با وجود ارز 2 نرخی نیز وجود دارد، بنابراین لازم نیست منتظر تک نرخی شدن ارز باشیم.
    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان که متعلق به سرمایه گذاری تدبیر (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام)، سایپا، بانک پارسیان و مخابرات است، در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: برخی خودروسازان با نرخ 45 درصد اقدام به تامین مالی کرده اند که باعث وارد آمدن فشار این هزینه ها به سرمایه گذاران و بازار سرمایه خواهد شد.
    وی یادآور شد: تلاش می شود با معرفی ابزارهای جدید و تامین مالی از طریق بورس، هزینه تامین مالی برای شرکت ها کاهش یابد.
    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان ادامه داد: عرضه خودروی دنا که چندی پیش در بورس کالا پذیره نویسی شد، از مهرماه آغاز خواهد شد.
    وی اضافه کرد: در سال جاری، 15 هزار میلیارد ریال برای شرکت های بورسی، تامین مالی شده و اوراق جدید منتشر خواهد شد.
    تیموری به هدفگذاری برای معرفی ابزارهای جدید مالی اشاره کرد و بیان داشت: تا پایان امسال، ابزارهای مالی ترکیبی ارایه خواهد شد که متناسب با نیاز سرمایه گذاران تعریف خواهد شد.
    وی به تنوع ابزارهای مالی در بورس کالا اشاره کرد و یادآور شد: ارایه ابزارهای جدید مالی، دارای مشکلات خاصی است و راه اندازی اولیه آنها با ریسک هایی همراه است.
    تیموری به راه اندازی صندوق های جسورانه و صندوق طلا در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در آینده از ابزارهای جدید مالی رونمایی کنیم.
    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان خاطر نشان کرد: بزرگتر شدن بازار سرمایه و معرفی ابزارهای جدید مالی، ذینفعان بازار سرمایه را افزایش داده و برای گروه های مختلف، جذابیت ایجاد خواهد کرد.
    وی با بیان اینکه نهادهای مالی باید از شکل سنتی خود خارج شوند، افزود: اکنون در حال گذار از بازار پول به بازارها و ابزارهای جدید از جمله بازار سرمایه هستیم.
    این فعال بازار سرمایه اضافه کرد: مشکلات فعلی که نظام بانکی با آن درگیر است می تواند سبب تسریع در این گذار شود.
    تیموری درباره جذب سرمایه گذاران خارجی، بیان داشت: پس از برجام، هیات های متعددی به ایران رفت و آمد کردند، اما موفق به جذب کلان سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه نشدیم.
    وی اضافه کرد: علت توفیق نداشتن در جذب سرمایه گذاری، تفاوت ذائقه آنها در سرمایه گذاری است، بر این اساس، باید ابزارهای متنوعی در بازار سرمایه برای آنها تعریف شود.
    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با بیان این که بازار سرمایه، بیشتر به عنوان بازار سهام شناخته می شود، گفت: بازارهای مالی همگی با هم در ارتباط هستند، بنابراین در صورت رشد نکردن اقتصادی، شاهد رشد قابل توجه در بورس نخواهیم بود.
    وی یادآور شد: تا زمانی که نرخ بالای بهره در نظام بانکی وجود داشته و بازدهی بازار اوراق 'سخاب' نیز 40 درصد باشد، سرمایه گذاری تمایل کمتری برای حضور در بازار سهام خواهد داشت.
    تیموری تاکید کرد، تا زمانی که مشکلات اقتصادی حل نشود، رونق در بازار سرمایه، ایجاد نخواهد شد.

    برچسب ها