عصر خودرو

مدیر امور بین الملل سمات خبر داد؛

تشکیل کارگروه ویژه برای عرضه سهام جم در بورس استانبول

عصر بازار- مدیر امور بین الملل سمات از عرضه سهام پتروشیمی جم در بورس استانبول در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کارگروه ویژه ای برای عرضه سهام این شرکت ایرانی تشکیل شده و مدل پیشنهادی برای پذیرش آن نیز به تایید رسیده است.

تشکیل کارگروه ویژه برای عرضه سهام جم در بورس استانبول
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محمد سجاد سیاهکارزاده  مدیر امور بین الملل شرکت سپرده گذاری مرکزی(سمات) گفت:  کارگروهی متشکل از بورس تهران، شرکت سپرده گذاری مرکزی، بورس استانبول، تاکاس بانک و شرکت MKK تشکیل شده است تا زمینه پذیرش و قیمت گذاری سهام جم در بورس استانبول فراهم شود.
    تاکاس بانک از اعضای وابسته به فدراسیون جهانی بورس‌های اروپایی- آسیایی FEAS ، عضو مؤسسه سپرده‌گذاری اروپا، عضو انجمن ملی ارایه کدهای بورس ANNA و مسئول امور مبادله و تسویه وجوه حاصل از مبادلات اوراق بهادار معامله شده در بورس استانبول، است.
    سیاهکارزاده افزود: سهام این شرکت قرار است به صورت همزمان در بورس تهران و استانبول عرضه شود که به طور حتم این اتفاق، رویداد مهمی در تاریخ بازار سرمایه کشور خواهد بود .
    به گفته مدیر امور بین الملل سمات، مدل پیشنهادی برای پذیرش این شرکت به تایید رسیده که قرار است در این کارگروه، جنبه های مختلف از جمله مباحث معاملاتی، افشای اطلاعات و موارد پس از معاملات، سپرده گذاری سهام در حساب تجمیعی، اقدامات شرکتی، مباحث حقوقی، ترتیبات قراردادی و غیره بررسی شود.
    سیاهکارزاده ابراز امیدواری کرد:  هرچه سریع تر، فاز عملیاتی پذیرش پتروشیمی جم در بورس استانبول انجام شود تا زمینه بین المللی شدن این شرکت ایرانی فراهم شود.
    یاد آور می شود شرکت های ایران خودرو ، سرمایه گذاری غدیر و شرکت ملی مس هم فعالیت هایی را برای بین المللی شدن و پذیرش در بورس های خارجی آغاز کرده اند.

    برچسب ها