عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۳ سنت، معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۵۲ دلار و ۱۴ سنت رسید.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، بعد از افزایش تولید نفت لیبی از بزرگترین میدان نفتی این کشور و در حالی که تردیدها در مورد کاهش تولید اوپک بر بازار سایه افکنده، قیمت نفت امروز در معاملات آسیایی کاهش بیشتری را شاهد بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 23 سنت، معادل 0.4 درصد کاهش به 52 دلار و 14 سنت رسید. قیمت نفت برنت در جلسه قبل نیز 0.1 درصد کاهش یافته بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز بعد از کاهش 0.4 درصدی در روز دوشنبه امروز با 18 سنت، معادل 0.4 درصد کاهش به 49 دلار و 21 سنت رسید.

    شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد، تولید نفت از میدان 270 هزار بشکه ای شراره این کشور مجددا به سطح عادی خود برگشته است. لیبی از توافق کاهش تولید اوپک و سایر تولید کنندگان از جمله روسیه معاف است.

    اما ترمیم قابل توجه تولید نفت این کشور آفریقایی تلاش های اوپک برای مهار مازاد عرضه در بازار را با دشواری مواجه ساخته و تاثیربخشی توافق کاهش تولید را با تردید مواجه ساخته است. بر اساس جدیدترین آمارها، میزان تولید لیبی در ماه جولای به 1.03 میلیون بشکه در روز رسید.

    میزان تولید نفت اوپک در ماه جولای به بالاترین رقم در سال 2017 رسید و صادرات نفت این سازمان نی رکورد زد.

    مقاماتی از کمیته مشترک نظارت بر توافق کاهش تولید دیرزو و امروز در ابوظبی تشکیل جلسه داده اند تا در مورد راه های افزایش تبعیت تولید کنندگان از توافق کاهش تلوید رایزنی کنند.

    جفری هالی، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: «با فرض اینکه هیچ نتیجه ای از نشست فنی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک در ابوظبی حاصل نخواهد شد، قیمت نفت در کوتاه مدت بیشتر تحت تاثیر آمارهای رسمی وزارت انرژی آمریکا خواهد بود که فردا قرار است منتشر شود.»

    برچسب ها