عصر خودرو

موافقت اوگاندا برای ساخت نخستین پالایشگاه نفت

عصر بازار- اوگاندا اعلام کرد با شرایط مقدماتی کنسرسیومی از سرمایه گذاران شامل جنرال الکتریک برای ساخت و اداره نخستین پالایشگاه نفت این کشور موافقت کرده است.

موافقت اوگاندا برای ساخت نخستین پالایشگاه نفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، زمین شناسان دولتی برآورد کرده‌اند ذخایر نفت اوگاندا به 6.5 میلیارد بشکه بالغ می‌شود که از این میزان، 1.4 تا 1.7 میلیارد بشکه قابل برداشت به شمار می‌رود.

    تولید نفت در سال 2020 آغاز می‌شود و دولت اوگاندا مشتاق است یک پالایشگاه برای فرآوری نفت احداث کند تا به این ترتیب سود بیشتری را برای خود حفظ کند.

    اوگاندا در تلاش برای یافتن یک سرمایه گذار بزرگ برای یک پروژه پالایشگاه که 2.5 میلیارد دلار برآورد شده است، در چند سال گذشته ناموفق بوده و مذاکراتش با شرکت "آر تی گلوبال ریسورسز" روسیه شکست خورد. مذاکرات با کنسرسیومی به رهبری شرکت "اس کی اینجنیرینگ" کره جنوبی نیز نافرجام ماند.

    اما وزارت انرژی و توسعه مواد معدنی اوگاندا روز دوشنبه اعلام کرد شرایط مقدماتی پروژه با کنسرسیوم پالایشگاه آلبرتین گرابن مورد توافق قرار گرفته است. انتظار می‌رود توافق مربوط به این پروژه در دو ماه آینده امضا شود.

    ایرن مولونی، وزیر انرژی و توسعه معدنی اوگاندا در نوامبر اعلام کرده بود که توتال فرانسه، یکی از سه اکتشاف کننده نفت که در این کشور فعالیت می‌کنند، مایل است حداکثر 10 درصد سهم در پروژه پالایشگاه داشته باشد. کنیا و تانزانیا متعهد شده اند به ترتیب 2.5 و 8 درصد سهم در این پروژه داشته باشند.

    بر اساس گزارش رویترز، ذخایر هیدروکربن قابل بهره برداری درسال 2006 کشف شد اما تولید به دلیل مشاجرات مالیاتی و اختلاف بر سر استراتژی توسعه، بسیار کند پیش رفته است.

    بر اساس گزارش رویترز، یک خط لوله صادرات در دست ساخت است و قرار است تا سال 2020 تکمیل شود.

    برچسب ها